+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Prevensjon??

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    elmar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    2,170

    Question Prevensjon??

    Se her

    Siden det ikke er så mye aktivitet her inne så la jeg denne inne på november forumet,men håper noen kan ta en titt og komme med noe vettugt her.Er helt grønn på dette her altså *flau*



  2.  
  3. #2
    Mommy-H
    Gjest

    Sv: Prevensjon??

    Vi har valgmuligheter selvom vi ammer vettu =)
    Det vanligste er vel østrogenfri p-pille og spiral.........
    Var det legen min sa ihvertfall. Er litt usikker på hva jeg skal bruke, men har allerede fått resept på "cezarette" (p-pille) som kan brukes av ammende og skal på 7-8 ukers kontroll hos min gyn og spørre litt ang spiral evt andre ting.

  4. #3
    Juniormedlem
    Rykte
    lilleluna sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    horten
    Meldinger
    9

    Sv: Prevensjon??

    Her skal mannen klippe strengen, enkelt og greit
    Hvis ikke det hadde vært et alternativ, hadde jeg nok satt en hormonspiral

  5. #4
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Darkannie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Langt Nord
    Meldinger
    25

    Sv: Prevensjon??

    Huff, her skal IKKE Darkannie-mannen klippe strengen, ikke etter alt styret for å få den limt sammen igjen etter han klippet den sist!!!! Tror det blir mini-pille, den kan man vel ta når man ammer?
    Sist endret av Darkannie; 07-01-2010 kl 19:53
    2009


  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte
    lilleluna sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    horten
    Meldinger
    9

    Sv: Prevensjon??

    Sitat Opprinnelig postet av Darkannie Vis post
    Huff, her skal IKKE Darkannie-mannen klippe strengen, ikke etter alt styret for å få den kimt sammen igjen etter han klippet den sist!!!! Tror det blir mini-pille, den kan man vel ta når man ammer?
    Den kan man fint ta sammen med amming ja

  7. #6
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    elmar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    2,170

    Sv: Prevensjon??

    JM spurte meg om jeg stoler så pass på meg selv at jeg husker på å ta piller? og hvis det er sånn at man absolutt ikke ønsker en "obs" så burde jeg vurdere noe annet da..spiral



  8. #7
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ibi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Vest-Telemark
    Meldinger
    54

    Sv: Prevensjon??

    Huff... Tenker ofte på dette nå. Hva skal jeg begynne med? Står ganske så fritt pga at jeg ikke ammer, men allikevel ikke fordi jeg burde unngå hormonpreparater. I såfall må jeg bruke noen med laaav konsentrasjon. Har hatt god erfaring med microgynon - p-piller, men da helst når jeg hoppet over mensen, fordi syklussvingingene ga meg svingninger i sykdommen og også en slags type migreneanfall jeg har i forbindelse med den. Har også brukt p-ringen med både god og dårlig erfaring. Første gangen funket den veldig bra, dog brukte jeg den ikke lenger enn 2-3 mnd før jeg kutta ut og vi laget storesøster. Andre gangen hadde jeg mye tull med blødninger som startet før ringfri periode, mot slutten jeg brukte den, men bortsett fra det var den veldig grei synes jeg... vel - ikke akkurat prisen vel og merke, men pytt sann. Meeen slitsomt med blødninger i hytt og pine, orker ikke det i lengden. Spiral er utelukket for min del, kondom også - både for min del og sambo sin del - da blir det rett og slett ikke noe, om "regnfrakken" må på... Ja, ja... da står det ikke så mye igjen. Håper legen kan være behjelpelig med å komme med tips når jeg skal på etterkontroll i begynnelsen av februar, men jeg synes liksom jeg ser og hører for meg at han anbefaler kopperspiral eller kondom...


 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine