+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: Reaksjon på MMR

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elinmor83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,048

Reaksjon på MMR

Gutten min fikk MMR-vaksinen 22. desember. 27. fikk han feber, opp i 40 var han. Det varte i to dager, og da feberen var borte fikk han utslett. Googla "meslinger" og fant et bilde av et barn som hadde fått utslett etter vaksine, og det var helt likt det gutten min hadde. Utslettet varte i to dager, og nå har han jammen fått feber igjen! Vi har holdt oss i ro, så jeg tviler sterkt på at han fått et virus. Det er kun feber han har også, ingen andre symptomer. Feberen roer seg når han får paracet, men så fyker den opp igjen... Vart et døgn nå.
    Kan jeg regne med at det er vaksina som gjør det? Noen andre som har opplevd to runder med feber etter MMR?
    Storebror september 2008
    Veslebror februar 2012

2.  
    Supermedlem
    Elinmor83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,048

Sv: Reaksjon på MMR

To dager etter jeg skrev dette fikk han utslett igjen... Dobbel dose bivirkninger altså. Har ringt HS, og de sa at noen barn reagerer mer enn andre. Er det noen flere enn oss som har hatt så voldsomme reaksjoner på MMR-vaksina?
    Storebror september 2008
    Veslebror februar 2012

McQueen
    Gjest

det høres i grunnen ut som den 4 barnesykdommen, bestevennen til sønnen min hadde det helt likt etter MMR vaksinen.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

Lille til meg fikk kraftig reaksjon på vaksina. Hun fikk masse feber, var nærmest bevistløs innimellom. Hukser jeg var skikkelig redd, hun pustet tungt og hev nesten etter pusten innimellom. Etter et par dager kom utslettet over hele kroppen, i store flak som flyttet litt på seg. Hun var fortsatt kjempedårlig og med høy feber. Kontaktet hs og hun sa det var en kraftig reaksjon på vaksina og at det kun var 3% som reagerte slik. Hun var vel dårlig med feber og utslett til og fra igodt over en uke. Hvor de første 5-6 dagene var med høy feber.
    Hs sa og at vi måtte ikke nøle med å kontakte legevakt/AMK om hun ikke ble bedre med pusten ol for da var det best å få henne innlagt på barneavd for observasjon og evt medisiner siden hun var såpass syk.
    Heldigvis gikk det over uten mere dramatikk, men hun har aldri vært så syk som de dagene der.

Supermedlem
    Elinmor83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,048

Kan vel hende at han først fikk reaksjon på vaksina, og så fikk den 4. barnesykdom like etter. Nå er han iallefall frisk!

Tini: Uff, det hørtes skummelt ut!
    Storebror september 2008
    Veslebror februar 2012

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg