+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: Tirsdag og sol!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Taien sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Tirsdag og sol!

Det er sol både inne og ute på denne morgenen her!

Guttene sov godt gjennom natten med bare EN mating..og M. spiste i søvne han.
    Da de våknet i syv-halv åtte tiden i morges, møtte D. meg med verdens største smil! Snakker om solstråle på morgenen! Det er jo bare herlig å våkne til.

Jeg har hatt denne natten, og det som er dumt er at jeg ikke sover noe særlig når det er jeg som skal ta gutta på natten...så jeg sov kun fra ca fem til syv i morges. Men jeg kan gå å legge meg litt nå jeg, så det er ikke synd på meg.
    Jeg er bare overlykkelig for at de sov godt gjennom natten, og var rolige!
    Verdens beste gullgutter kom til verden 28.01.10
    M. kl. 05:49, D. kl. 05:57

2.  

Sv: Tirsdag og sol!

Så utrolig herlig da Taien Her har vi hatt 2 matinger,i begynnelsen var det 4.Godt at han holder seg litt lenger i slengen nå.

Her er det også sol og blå himmel,påske følelsen har kommet I dag skal vi på helsestasjonen å veie.

Så herligt, Taien
    Stolt 4-barns mamma til verdens beste unger

I dag skal vi på 6 ukers kontroll Han er nå 7 uker + 1 dag. Er spent på lengden.

Ellers har jeg og de to minste vært på trening. Og så blir det vel vasking utpå dagen. Nyyydelig påskevær her også og super temperatur
    Stolt 4-barns mamma til verdens beste unger

Så herlig, Taien! Håper de gjør det til en vane!

Nå skal vi straks ut på trilletur(ender nok opp på en av kafeene i østre bydel), jeg venter bare på en venninne. Håper det går greit bare vi kommer oss ut av denne gaten. Her er det glatt! Har en hel masse husarbeid som burde vært gjort, men for den mentale helsen må det utsettes! Meg og mannen kranglet om middagsvalg i går.....Det er nok et tegn på brakkesyke! Så nå må jeg ut. Håper jeg får ryddeonnen i kveld, for i morgen er det jo storinnrykk
    Estella 08.01.10 -99 -95

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    oslo78 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,286

Endelig finner jeg liksom tid og krefter til å skrive litt her. Leser alt, men har sjelden to armer ledige til å skrive, og jeg hater å skrive annet enn touch. Går så uendelig treigt!

Lillebror er nå 8 uker, og i natt våknet han bare to ganger for mat - deilig. Hadde en hel uke med våkning annenhver time, sikkert økedøgn. Var slitsomt å bare få sove halvannen time mellom hver gang jeg ble vekt selv om han er flink til å legge seg og sove igjen etter amming.

Dagene er deilige. Med både Storebror og Storesøster syntes jeg dagene kunne bli litt lange, men nå bare flyr de av sted. Jeg leverer i barnehagen hver morgen. Da er jeg hjemme igjen mellom ni og ti. Så sover Lillebror en stund før han våkner og vil ha pupp leeeeenge. Avslutter liksom sovingen der. Så er det en våkenperiode før det skal soves igjen. Da hender det jeg går tur, eller jeg lurer han med å trille på vogna hjemme. Mens han sover, prøver jeg å få skikk på huset. Det betyr ikke bare det daglige vedlikeholdet, men også alt det vi aldri har fått gjort etter at vi flyttet inn her. Så nå er de siste to eskene pakket ut (to og et halvt år siden vi flyttet inn...), det kommer en mann og skal legge gulv på loftet i morgen, bilder er satt inn i album, klesskapet er ryddet, bilen er reparert (fysj, så dyrt), kjøkkenøy bestilt, barneklær sortert og pakket, osv, osv. Deilig å få litt system. Nå mangler en løsning for garderobeskapet - så er vi der vi vil være sånn rent logistikkmessig. Det er litt kaos i 2. etasje siden Storesøster har flyttet inn til Storebror (de ville det selv) og mannen ligger på Storesøsters rom (trenger å sove før jobb). Men det ordner seg jo når Lillebror flytter ut av rommet vårt - da skal det ryddes og ordnes der også.

Skal ha middagsbesøk i dag. Har laget eplepai som vi skal ha til dessert. Til hovedrett blir det helstekt ørret som jeg snart skal rense og fylle. Må få surret meg til å lage en agurksalat også.

Vi har det utrolig bra Storesøsknene er inne i en veldig bra fase, og de har blitt så mye mer selvstendige etter at Lillebror kom De kler på seg selv, henter ting til hverandre, hjelper meg med å ordne masse i huset og er generelt blide og glade - og sååååå forelsket i Lillebror. Og nå går det mot vår - og jeg gleder meg så til å trille på bare veier!

Blir visst langt når jeg først skriver...

Taien: Jeg er imponert over deg med tvillinger altså! Skjønner ikke hvordan det går an jeg, hva gjør du når begge hyler samtidig???

Arwen: Lykke til med barseltreff i morgen! Husk at alle som kommer er i akkurat samme situasjon som deg, så huset trenger ikke skinne
    Oslo78 - stolt mamma til Storebror (juli 04), Lillesøster (juni 06) og Lillebror (januar 10)

Her var Konrad 5,2 kg og 58 cm HØY Flott gutt

Medlem
    Taien sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Sitat Opprinnelig postet av oslo78 Vis post
    Taien: Jeg er imponert over deg med tvillinger altså! Skjønner ikke hvordan det går an jeg, hva gjør du når begge hyler samtidig???
    Blir megastressa! Nei da. Det spørs hvorfor de hyler. Hyler de fordi de vil ha mat (helst for fem min siden) så mater jeg begge to samtidig. (er jeg allerede igang med mating på en av dem, så snakker jeg rolig til den andre..det pleier å hjelpe.) Hyler de fordi de er lei av å ligge i senga, så tar jeg begge opp og legger de i sofaen el.a. osv
    Men av og til må bare en hyle mens jeg tar den andre...sånn er det bare. En blir vant med det meste og det blir de også!

Arwen: Du må IKKE stresse!! Vi blåser en lang marsj i litt rot eller hybelkaniner!! Vi kommer for selskapet, ikke for inspeksjon!

Sitat Opprinnelig postet av Taien Vis post
    Arwen: Du må IKKE stresse!! Vi blåser en lang marsj i litt rot eller hybelkaniner!! Vi kommer for selskapet, ikke for inspeksjon!
    Neida, jeg stresser ikke! Nå er humøret så mye bedre. Brakkesyken er ute av huset. For en herlig tur! Vi gikk rundt hele Storhaug langs sjøen i strålende sol. Så endte vi opp på Ostehuset. Nå føler jeg meg klar for støvsugeren
    Estella 08.01.10 -99 -95

Medlem
    Taien sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Ååååå Ostehuset! Cæsarsalaten der er ufattelig god!!

Her har jeg vært på shopping (uten barn) i ettermiddag. Jeg har kjøpt lekegrind til guttene (slik at de har et sted å sprelle på dagtid så ikke vofsen trør dem ned. ) og ny brødrister og cdhyller til min kjære.
    Av og til lurer jeg på hva folk tenker med... De cdhyllene var laaange og tunge og jeg hadde allerede lille bilen full av lekegrind. Jeg stod utenfor Ikea sitt lager og strevde meg halvt ihjel..jeg nevnte for dem der inne på lageret at jeg ikke visste om jeg fikk dette til, men tror du de hjalp meg? Å nei da! I tillegg så står det flere folk utfor og bare glor på meg når jeg sliter,strever, klør meg i hodet for å prøve å finne ut hvordan jeg skal klare dette osv.
    INGEN tilbudte seg å hjelpe!! Høfligheta lenge leve, sier bare jeg!

Men jeg klarte det til slutt!! Og belønningen til meg selv ble resten av Friends-serien og tre sesonger av Frasier.

Nå setter min kjære sammen grinda! Jeg gleder meg til å få den oppsatt! Og så gleder jeg meg til i morgen..selv om det blir en TRAVEL dag! Først til Arwen på treff (og DET gleder jeg meg mest til) så etterpå til Manuellterapauten og så skal jeg ha forening på kvelden. Men jeg skal nok få det kjekt imorgen tenker jeg!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. ******** Tirsdag ********
      Av Emma:) i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 5
      Siste melding: 14-11-2007, 11:15
    2. tirsdag tirsdag og dagene flyr av gårde
      Av veslamor i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 8