+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11

Diskusjon: Jeg blir snart sprø - gulping!

Medlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    59

Jeg blir snart sprø - gulping!

Marie har dager der hun gulper lite, men stort sett gulper hun mye. Jeg blir snart sprø av det! Hun gulper nesten hver gang hun legges flatt, og det er spesielt plagsomt om natta. Hun knirker og småsutrer når hun lëgges etter amming, og gulper i flere omganger. Klærne blir våte og sure og hun må skiftes på igjen.

Jeg har følelsen av at det henger litt sammen med hva jeg har spist, men har ikke klart å se noen sammenhenger enda. Har dere oppdaga mat som gir mer gulping?? Lurer på om jeg skal lage en dagbok over alt jeg putter i munnen + formen til Marie. Men det er bare så pes å gjøre det. Jeg har det nemlig med å spise veldig mye forskjellig i løpet av en dag
    Guro 17.05.07 og Marie 29.01.2010

2.  
    Huleboer
    Gjest

Sv: Jeg blir snart sprø - gulping!

Sånn er det her og. Philip gulper masse hvis han blir lagt på rygg etter at han har spist. så han må alltid ligge litt i armene mine en stund etter måltidet. hvis ikke kommer masse opp igjen. Hvis vi legger han ned blir han utilpass og knirker og så gulper han.
    men han får kun flaske.. så her kommer det ikke av hva jeg har spist.
    men noen barn har dårligere lukke kapasitet når de er små sa fastlegen til meg. og at de vil vokse det av seg. sånn rundt de er 3 mnd skal det bli bedre.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

Du kan forsøke å heve hodeenden av sengen litt og det kan også være gunstig for babisen å ligge på siden
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

Det er som om jeg skulle ha skrevet det selv. Akkurat sånn er det her også, men det er ikke kun rett etter amming det gulpes og hun virker virkelig plaget av det stakkars. Så vi har time til legen i dag. Håper hun kan få noe for det som hjelper.
    Storsjarmøren -08 Vinterprinsessa -10

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Sotra
    Meldinger
    38

Begynner å bli litt gaal av gulpingen her og, det kommer opp i ekstreme mengder. Her gulpes det ikke bare etter mating, men på natten om han legges flatt før det har kommet opp våkner han ofte av at han gulper masse, må da bytte på han og legge han i andre enden av sengen fordi alt er vått. Som regel gulper han ut over hele meg også, glad jeg dusjer om dagen og ikke kvelden

Medlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    59

Sitat Opprinnelig postet av Karette Vis post

Du kan forsøke å heve hodeenden av sengen litt og det kan også være gunstig for babisen å ligge på siden
    Heve hodeenden skal prøves, har såvidt tenkt den tanken sjøl også. Men da sklir hun ned under dyna - selv om hun legges med føttene inntil fotenden. Men det finner vi nok ut av.

Høres ut som det er flere som har det verre enn oss. Vi har bare hatt et par dager der hun virkelig gulper store mengder, men det er plagsomt nok likevel. Om natta ligger Marie ofte på armen min helt til hun sovner, men i det jeg lgger henne i vogga, så våkner og gulper hun

Vi skal prøve om det hjelper å heve hodeenden, og så får jeg se om jeg finner ut om min mat har noe å si. Vet ikke om så mye annet vi kan gjøre..

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    333

Her gulpet hun mye hvis jeg spiste appelsin, appelsinjuice og andre sitrusfrukter. Også nøtter gulpet hun av.
    ---
    Tøffingen er født sept-07
    Prinsessa er født juni-09
    Minstemann er født april-13

Medlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    59

Sitat Opprinnelig postet av Mamianne Vis post

Her gulpet hun mye hvis jeg spiste appelsin, appelsinjuice og andre sitrusfrukter. Også nøtter gulpet hun av.
    Eh.. det spiser jeg hver dag... Har begynt å skrive ned hva jeg spiser og hvor mye hun gulper. Men har ikke helt trua på at jeg vil finne ut noe.

Her gulpes det også.

Noen dager mye, andre dager mindre. Jeg tror nok det kommer av lukkemuskelen i magen som er umoden.

Gidder ikke å avstå fra visse matvarer for å teste ut.

Noen ganger svelger han det ned, og har ikke problemer med det. Andre ganger gjør han grimaser og gir uttrykk for at det er surt og ekkelt... stakkar liten.
    Men,men det gir seg nok.

Min eldste var en særdeles ekstrem gulper i flere mnd! Håper det gir seg tidlig denne gangen.

(-92) (-98) (-03) (-09)

Medlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    59

Må oppdatere litt. Nå har jeg spist ganske nøytral mat noen dager, og Marie er roligere og gulper mye mindre Nå blir det bare å gradvis finne ut hva hun faktisk reagerer på.. Jeg mistenker søtsaker, altså (dessverre, for jeg er en skikkelig godtemums). Men det er jammen bra for humøret mitt med mindre sutring og gulping

Juniormedlem
    Rykte
    liskog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    20

Emma gulper også veldig! Tror ikke det er noe jeg spiser, bare at hun gulper mer enn andre babyer! Det har tiltatt litt nå da, og det lukter heldigvis ikke surt av gulpet hennes! Men hun må jo skifte body innimellom da!! Jeg også.. He he..
    Mamma til verdens skjønneste jente, Emma!! Født 19. januar!

Lindajak ifra SnartMamma

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Jeg blir snart sprø!
      Av elmar i forum August
      Svar: 6
      Siste melding: 15-04-2008, 19:35
    2. Jeg blir sprø snart!
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 3
      Siste melding: 22-09-2006, 18:13