Nå har jeg gått i to år og lurt på hvordan kaka smaker, så i dag slo jeg til og laget den til farsdagen. Spent på om den er god!
Nå har jeg gått i to år og lurt på hvordan kaka smaker, så i dag slo jeg til og laget den til farsdagen. Spent på om den er god!
Hvad er små drenge gjort af
Frøer og snegle og sorte negle
Det er små drenge gjort af
Hmmmmm... Denne kaka er bare SÅÅ god..![]()
Nam nam, denne er veldig god, ja! Stor hit på nyttårsaften!
Jeg pleier å lage krem av ca 3-4 dl Menkomel whip, og blande det med knapt 3 bokser Philadelphia, og så bruker jeg den kremen både som første lag og siste lag. Kniper litt inn på sukkeret, det blir bedre synes jeg. Veldig enklet og greit!
+
=
1997 og
2005
Nå har jeg fått laget denne kaken nesten ferdig og den skal stå frem til i morgen. Skal den serveres romtemperert eller kald? Og ett smart tips til hvordan man tar av den underste delen av kakeformen![]()
Mamma til to deilige IVF-mirakler-06 & -09
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,the courage to change the things I can,and the wisdom to know the difference.”Reinhold Niebuhr
September 2005Mai 2010
Åkkei, da har jeg dreti på draget der, men da får jeg servere den på den nederste saken.
Takk for svar!
Mamma til to deilige IVF-mirakler-06 & -09
HJELP!
Uff, har laget kaken for første gang i dag. Men tror jeg har gjort feil
Jeg tolket oppskriften slik at man tok 1/4 og brakk i småbiter, og SÅ knuste i posen for å bruke til bunn. Men syntes det så litt rart ut etterhvert, at man skulle bruke så mye kjeks på resten av kaken liksom
Så er det slik at det er 3/4 man skal bruke på bunnen?
Kommer jeg i tilfelle å få en hard og ubrukelig bunn?
Stolt mamma til Mikkel april 06, Kian juli 08 og Eliah september 11
Ja, 3/4 av kjeksen skal brukes til bunn.
Jeg har en ventende i kjøleskapet![]()
Noen som har prøvd å lage denne kaken med de nye DOTS kjeksene? Ble det spiselig? Har en gammel tante som plutselig kommer på besøk og så tenkte jeg at jeg kunne lage denne kaken, men jeg har ikke nok Oreos.
Podenokt 06 Tuppen og Lillemor
januar 08
Knerten mai 10
Måtte lete frem den tråden her, for til fredag skal den lages![]()
VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11
Men jeg har glemt hvor lenge den egentlig holder seg, jeg....
Anyone?![]()
VinterPrinsen 2004, VårPrinsen 2007 & LitjPrinsessa født 22.2.11
3-4 dager er ikke noe problem, i hvertfall! Teoretisk sett altså, den har en tendens til å forsvinne før det...![]()
+
=
1997 og
2005
Lager Dots kake jeg vertfall![]()
♥ ♥ ♥ 03 - 01 ♥ ♥ ♥
Jeg tenkte å prøve med dots idag.
Oreo er ikke å få tak i på coop lenger...
Mamma til to fantastiske jenter født april 2006 og juli 2010
Hvor mye bruker dere av dots pakkene?
2,5-3 pakker?
Mamma til to fantastiske jenter født april 2006 og juli 2010
Jeg har funnet Oreo på Rema, men da er pakkene sånne lange "ruller" med kjeks, ikke firkantede esker som tidligere.
Sosiale Bokmerker