+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 19 av 19

Diskusjon: Hvilken vaskerutiner har dere i hjemmet?

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    krølledama sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    82

Hvilken vaskerutiner har dere i hjemmet?

Hvilken vaskerutiner har dere i hjemmet?
    Er det du som alltid vasker, eller deler dere på?
    Har dere faste vaskedager?
    Hjelper barna til?
    Hvordan synes du det fungerer?

Før var det alltid jeg som vasket hjemme. Men jeg blir alltid så sur når jeg må vaske, så nå deler vi på. Vi prøver å vaske en dag i uken, som oftest torsdager eller fredager. Den ene vasker øvre etg og gang, og den andre nede. Så bytter vi på uka etter. Nå er vi i stedet to som blir sure for vi må vaske
    Fungerer veldig bra for oss

2.  
    Supermedlem
    Eia78 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Meldinger
    785

Sv: Hvilken vaskerutiner har dere i hjemmet?

Ingen rutiner, har prøvd, men det fungerer best å ta det ved behov.
    Stolt mamma til

&&

Supermedlem

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    501

Ingen rutiner her heller. Kjæresten ser aldri støv, men er flink når jeg ber han gjøre noe
    Jeg gjør garantert mest, men så gjør han mest av sånne "manne-ting" da... ta ut søpla, klippe gress etcetc

Sist endret av ninnimor10; 23-11-2010 kl 09:58
    Stolt mamma til verdens skjønneste august 2010

Vi vasker hver lørdag. Eller, mannen min vasker... Da støvsuger han hele leiligheten, vasker badet og kjøkkenet, tørker støv og bytter duker og sengetøy. Vi har bare babyen, så det blir ikke så stygt hos oss, så det holder å ta det en gang i uka. Før jeg ble gravid tok vi annenhver gang, men nå tar han nesten hver gang fordi jeg har så mye å gjøre med babyen. Det hender at han passer babyen mens jeg tar leiligheten også da.

Jeg syns det fungerer kjempebra slik vi gjør det nå! Mye takket være mannen

Vi er også veldig nøye med å rydde opp etter oss så fort vi er ferdige med noe, og vasker klær så fort det er nok til å fylle en maskin.

Vi hadde rengjøringshjelp det første halvåret dette året, men hun sluttet i sommer Veldig kjipt, for det var fantastisk deilig å komme hjem til rent hus hver 14.dag.
    Vi har ikke skaffet ny enda, hovedsaklig pga barseltid og babystyr. Har jo ingen rutiner her enda. Men sambo er lite gira på å få ny... han mener at vi kan klare det selv. Det kan godt hende, men jeg HATER å vaske - så det blir jo bare utsatt. Og skittens hus er jo ikke så gøy

Men ja, vi deler så absolutt. Noe annet er uaktuelt Sambo er rå på kjøkkenet, for der liker han seg. Så han vasker mye der og holder det ryddig. Jeg vasker alle klær. Men sånn gørrkjedelig gulv-vask og støvtørk deler vi. Sammen så rydder vi, støvsuger og så vasker etterpå. Men blir ikke ofte altså Støvsuger hver uke og ved behov, men blir nok ikke like ofte vasket nei. Må kanskje bli enda nøyere på gulvet når man får en krabbende baby der
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

Medlem
    Rykte
    Edvardine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    75

Her er lørdag vaskedag (og av den grunn føles egentlig kun søndag som helg ), og vi deler det mellom oss, noe vi alltid har gjort. Den ene støvsuger (evt vasker golv om nødvendig), den andre tørker støv, vasker kjøkken, bad og toalett. Vanligvis gjør vi omtrent like mye, men er det noen som må gjøre mer enn "sin del", er det helst mannen. Og han gjorde helt klart mest i graviditeten. Jeg har riktignok ansvar for klesvask og oppvaskmaskin, men det er mest fordi jeg liker slikt, da.
    juni 10

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Når vi8 begge er i jobb, deler vi huset i to og bytter på hvilken del vi vasker. Nå er jeg hjemme i permisjon, og da er det som regel jeg som tar mesteparten av husarbeidet. mannen er borte fra 7-17, så jeg synes han kan tilbringe timene fra han kommer hjem til ungene legger seg, med ungene. Vi vasker annenhver uke vi, men støvsuger flere ganger i uka og vasker bad og kjøkken hver uke.
    April-04 August-07 : 03.06.10

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

og nå så jeg at jeg snek i en barselklubb. Sorry!
    April-04 August-07 : 03.06.10

Medlem
    krølledama sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    82

Det er bare koselig Humlesnurr

Juniormedlem
    Rykte
    mfh78 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Meldinger
    22

Jeg gjør alt..bortsett fra det jeg ber sambo om å ta da.. så ja, jeg ØNSKER MEG VIRKELIG EN VASKEHJELP!! Men aner ikke hvor jeg skal begynne å lete for å finne ei jeg kan stole på

Mamma er verdens stolteste

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ankimor81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    ski kommune
    Meldinger
    3,479

Jeg gjør det meste, og jeg tar det etter behov, har ikke så mye rutiner på det. Liker og ha det ryddig rundt meg så rydder og småvasker hver dag jeg. Sambo gjør det når jeg ber om det, han ser det sjeldent selv. Han er flink med andre ting da.
    Mathias 16.01.2004 annicken 12.12.2005 Mikkel 04.08.2010
    hjemmesiden:http://mathiasgullet.piczo.com ...(bilder av lillesøster også)

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

Jeg har bare leilighet og ikke hus, så jeg tar hele leiligheten en gang hver uke. Og det er jeg som gjør det ja Mannen jobber fem (noen ganger seks) ganger i uken, jeg jobber "bare" to ganger i uken. Men jeg liker å gjøre det... Føler på en måte at hus og barn for det meste er mitt ansvar. Jeg VET det er gammeldags, men så lenge jeg liker det selv, så gjør det jo ikke noe Han hjelper til hvis jeg ber om det, og han er verden flinkeste pappa/stefar. Så det gjør meg ingenting at jeg har mesteparten av arbeidet.

Jeg vasker som sagt ca 1 gang i uken, og da tar jeg alt. Men jeg støvsuger som regel hver dag, noen ganger annenhver dag. Vasker overflater, kjøkken/badvasken osv ca annenhver dag. Tørker støv og vasker do noen ganger i uken. Og som sagt full husvask med gulv osv ca en gang i uken.

Kort fortalt vasker jeg vel egentlig ved behov
    Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *

Æhhh...her hersker det kaos til tider.Ønsker oss en au pair for litt hjelp og avlastning og jobber for tida med å finne litt ut av det.
    Ellers så deler vi stort sett på tingene her ,men jeg rydder og vasker/ligger på plass klær og mannen støvsuger og vasker

Sitat Opprinnelig postet av mfh78 Vis post
    Jeg gjør alt..bortsett fra det jeg ber sambo om å ta da..
    Ditto

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Fia sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    50

Her var det jeg som gjorde ALT, da sambo ikke ser det.
    Så jeg har gått i streik. Nå har vi vaskehjelp en gang i uka.
    I hvert fall LITT mindre på meg.
    Tøffeliten 21.06.2007
    Bitteliten 04.08.2010

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Enni sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    I trøndelag et sted
    Meldinger
    1,661

Sitat Opprinnelig postet av Pupsilure Vis post
    Vi vasker hver lørdag. Eller, mannen min vasker... Da støvsuger han hele leiligheten, vasker badet og kjøkkenet, tørker støv og bytter duker og sengetøy. Vi har bare babyen, så det blir ikke så stygt hos oss, så det holder å ta det en gang i uka. Før jeg ble gravid tok vi annenhver gang, men nå tar han nesten hver gang fordi jeg har så mye å gjøre med babyen. Det hender at han passer babyen mens jeg tar leiligheten også da.

Jeg syns det fungerer kjempebra slik vi gjør det nå! Mye takket være mannen

Vi er også veldig nøye med å rydde opp etter oss så fort vi er ferdige med noe, og vasker klær så fort det er nok til å fylle en maskin.
    Hva har du gjort med denne mannen for å få han slik da?? Han bytter DUKER????!!!??? Hadde aldri mannen kommet på nei.
    Enni

2003 2006 10.08.2010

Her er det i hovedsak jeg som vasker og holder orden, men mannen har nå sine oppgaver, han også. Jeg bruker å støvsuge/vaske gulvet mins én gang for dagen, men det hender jeg ikke rekker å gjøre det hver dag nå etter at Lillegull kom. Da tar jeg de fleste rom utenom soverommene. Vasker over kjøkkenbenk/bord flere ganger daglig, samt rydder flere ganger daglig (det blir mye rot med tre små hjemme om dagene). Kjøkkenet og badet vaskes over hver kveld i hovedsak, det samme med bordene, for da vet jeg at det er ordentlig til vi starter dagen. Tørker støv og vasker over de fleste flatene til hver helg. Har trillepike til tvillingene et par timer hver torsdag så da prøver jeg å gjøre unna helgevasken.

Jeg liker å ha det relativt strøkent, men det varer ikke så lenge når de to største er våkne, for å si det sånn. Det kan se bomba ut her bare noen minutter etter at de har våknet fra hvilen sin, men det går greit så lenge jeg får ha det ryddig mens de hviler/sover. De hjelper litt til med rydding og vasking (gir jeg en vaskefille til Tuppa går hun rundt og gnikker den på gulvet, bordbenet, under nesen sin og hodet på broremann så her går det unna ), men jeg kan ikke forvente så veldig mye av dem enda. De må ofte være med å rydde etter leken før de skal hvile eller legge seg, for jeg mener de har godt av å se hva som gjøres i huset (og de synes foreløpig det er moro å være med).

I dag har vi vært bortreist i besøk hele dagen så jeg har ikke fått gjort så mye så nå skal jeg polere et par bord og farte over gulvene så snart jeg logger av. Har gjort mesteparten, men måtte ha en liten matpause og så ble jeg sittende her (Lillegull har sovnet på rommet til en forandring, og selv om vi brukte 3 timer på det skal det bli godt å kunne sette seg ned med en kopp te etterpå og nyte at han er i seng ).

Jeg kunne forøvrig ikke hatt vaskehjelp, for jeg hadde neppe blitt fornøyd Dessuten er det deilig å koble av med litt vasking/rydding om barna har vært krevende en dag så vaskehjelp står definitivt ikke høyt på ønskelista her (et par timer ekstra i døgnet til å vaske, derimot ).
    Endelig mamma etter mange år og forsøk ..Og så ble vi plutselig enda flere

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Meo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    5,795
    Blogginnlegg
    3

Sitat Opprinnelig postet av Teeny Vis post
    ..... (gir jeg en vaskefille til Tuppa går hun rundt og gnikker den på gulvet, bordbenet, under nesen sin og hodet på broremann så her går det unna )

Bonuspoden (`99) Bonussnuppa (`03) Thea (`06) Magnus (`10)
    ... Og ekkelt forelsket i verdens fineste fyr
    * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ Bloggen ~ * ~ * ~ * ~* ~ * ~ * ~ *

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Sikring i hjemmet, når fjerner dere den?
      Av Sybil i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 9
      Siste melding: 04-10-2009, 23:08
    2. Vil dere se hjemmet vårt?
      Av Zoleil i forum Desember
      Svar: 22
      Siste melding: 21-04-2006, 00:20
    3. En liten hilsen fra Kine-Hjemmet til alle dere...
      Av _Kine i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 17
      Siste melding: 13-04-2006, 08:18
    4. Svar: 7
      Siste melding: 03-06-2004, 09:21
    5. Magnetterapi?Dere som leser Allers og Hjemmet!
      Av Unregistered i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 0
      Siste melding: 04-04-2003, 22:18

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine