+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Har dere hatt besøk av helsesøster/vært på helsestasjonen?

  1. #1
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

    Question Har dere hatt besøk av helsesøster/vært på helsestasjonen?

    Har dere hatt besøk av helsesøster/vært på helsestasjonen?
    Vi hadde hyggelig besøk av helsesøster i går Jeg var veldig spent på vektøkningen til lillesøster, har ammet til den store gullmedaljen for hun vil ofte ha mat. Hadde så og si ikke noe besøk i begynnelsen for da barrikaderte vi oss inne på soverommet bare spiste og ammet omtrent. Lillesøster og jeg var litt uenige i hvordan det skulle gjøres i begynnelsen for hun har ikke hatt lyst til å gape skikkelig og jeg ble selvsagt sår da. Det ble mye prøving for å få henne til å koble seg skikkelig på melkekranene men endelig har vi fått skikkelig tak på det og jeg er ikke sår lenger

    Den ene oldemoren her syntes jeg ammet veldig ofte og lurte på om vesla egentlig fikk nok mat. Jeg ser jo at hun har rundere kinn og hører at hun svelger når hun spiser så jeg har egentlig aldri vært i tvil. Vel veiingen i går viste at lille bolla har gått opp 305 gram i uken I følge ammebibelen så ligger normalen på et sted mellom 125 og 200 g i uken. Helsesøster mente dette var veldig bra. Denne gangen har vi ikke gitt smokk enda i det hele tatt, kun pupp og det ser ut til å fungere veldig bra her.
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

    Min side: Sikring av barn i bil.

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Therese78 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    1,099

    Sv: Har dere hatt besøk av helsesøster/vært på helsestasjonen?

    Vi hadde hjemmebesøk av helsesøster i forrje uke, fem dager etter hjemreise. Var også spent på hvor mye Jonas hadde lagt på seg. Ved utreise fra sykehuset tre dager etter fødsel veide han 3135 (fødselsvekt 3400). Heldigvis hadde han lagt på seg veide da 3315. så hadde lagt på seg 180 gram på fem dager, og det er jo helt normalt

    Ellers sa hun at han var fin og frisk. Hun fikk han til å følge henne med blikket et lite øyeblikk på stellebordet. Trodde virkelig ikke at så små babyer kunne fokusere på noe som helst.. Er tydeligvis ny på dette med terminbabyer... hihihi..
    Therese78 med jentene Eline 21.06.99 (uke 29) , Thea 04.08.04(uke27) og lillegutt Jonas som ble født 10.02.11 (uke 39+0)

    (Tøysejenta78 på sm)

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,700

    Sv: Har dere hatt besøk av helsesøster/vært på helsestasjonen?

    Jeg var på barselpol 5 dager etter fødsel pga føllingsprøven. Da veide vi henne, og hun var nesten oppe i fødselsvekt igjen.. En uke senere var vi påhelsestasjonen, og da hadde hun gått opp 300 gram den uken så her er alt fint!
    Klem fra Sofie og 0507: feb 11

  5. #4
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Har dere hatt besøk av helsesøster/vært på helsestasjonen?

    Vi takket nei til hjemmebesøk av helsesøster. Var på helsestasjonen og veide jentene da de var to uker, og det var ikke tvil om at de hadde fått nok mat... Etter det har vi veid dem på badevekta hjemme, og de har gått opp ca hhv 200 og 300 g i uka, så da styrer vi ikke med å veie på helsestasjonen..

    Artig å se at det er flere som har "fløtepupper" her!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Svar: 17
      Siste melding: 11-03-2009, 16:12
    2. Har hatt helsesøster på besøk idag
      Av Lykkelig77 i forum Søvn
      Svar: 39
      Siste melding: 22-06-2008, 11:59
    3. Helsesøster på besøk...
      Av Dionne i forum April
      Svar: 15
      Siste melding: 11-05-2007, 20:42
    4. Besøk av helsesøster
      Av Tidl. bruker i forum Desember
      Svar: 1
      Siste melding: 07-12-2005, 13:23
    5. Besøk av helsesøster
      Av Lina og nurket i forum Mai
      Svar: 9
      Siste melding: 04-06-2005, 23:07

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine