+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 19 av 19

Diskusjon: Skravletråd for premammaer :)

  1. #1

    Skravletråd for premammaer :)

    Jeg ser nå at vi er litt for mye inne på gruppen vår og altfor lite her.

    Til alle nye og gamle premammaer. Jeg har vel presentert meg et eller annet sted her før, men jeg har en gutt som begynner å nærme seg 2 nå. Han er født i uke 32+3 og var totalt 5 uker på sykehuset før vi fikk komme hjem. Vi har fått med oss endel ballast pga prematuriteten, men dette begynner å gå seg til nå. I tillegg så har vi hatt veldig mye sykdom etter barnehagestart.
    gutt født 01.04.09 - uke 32+3

  2.  
  3. #2

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Hei!

    Her vil jeg gjerne henge

    Jeg har en gutt på 10 mnd som kom i uke 31+2 pga alvorlig preklampsi. Vi var bare på sykehuset i 3 uker da poden var et matvrak fra dag 1. Hehe. Han veier nå 8.5kg og er 72cm lang. Han har aldri ville lære seg å krabbe men sitter nå nesten på egenhånd og elsker å gå rundt mens han holder oss i hendene. Kan også stå litt alene hvis han har noe å støtte seg til. Ellers er han en blid og fornøyd gutt. Har vært litt syk, men tror ikke han har vært mer syk enn naturlig. Spent på hvordan barnehage oppstart blir. Tenkte å la han begynne i barnehagen da han er 14 mnd.

    Dette ble et langt foredrag gitt

    Merker du mye til at gutten din er prematur Nikkelasse? Tenkte på at du skrev ballast, henger han noe etter? Litt nysgjerrig på hva andre premammar opplever.

    Klem
    Lillegull kom 25.April 2010 (31+2)

    (Jeg er Ms*Lucky på SM)

  4. #3

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Hei Det er på det motoriske vi merker prematuriteten mest, uten at jeg vil utdype det så veldig. Vi har fått hjelp av fysioterapaut fra kommunen og har betalt for kiropraktor på egen hånd. Småen her var ikke noe matvrak. Hehe. Han brukte lang tid på å lære seg å spise selv, men da han først hadde lært seg det så fullammet jeg til han var 6 måneder.
    gutt født 01.04.09 - uke 32+3

  5. #4

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Hei!

    Vi var hos manuellterapeut med småen 4 eller 5 ganger pga låsninger. Har også vært en del hos fysio. Han er friskmeldt for låsningene, men krabbing nekter han plent. Tror han kommer til å glatt hoppe over det steget gitt ;-)
    Lillegull kom 25.April 2010 (31+2)

    (Jeg er Ms*Lucky på SM)

  6. #5

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Småen hadde også låsninger, men vi gikk til kiropraktor. Jeg aner ikke hvor mange ganger det ble tilslutt, men det er mange. Hehe. Vi trodde heller ikke han skulle krabbe, men plutselig så gjorde han det
    gutt født 01.04.09 - uke 32+3

  7. #6
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    7

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Hei, jeg fødte en gutt i uke 32+5 den 13. februar. Ser at det ikke er mye liv her i denne tråden, men lurer litt på om dere henger en annen plass som jeg kan få være med på. Mye man lurer på som førstegangsfødende og når man har født prematurt. Hadde vært fint å ha andre med egne erfaringer å snakke med

  8. #7

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Velkommen mlundg! Vi har en lukket gruppe, og det er Karette som er leder der. Send henne en pm så slipper hun deg inn.

    Var dere lenge på sykehuset? Og går det bra med dere så langt?
    gutt født 01.04.09 - uke 32+3

  9. #8
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Minsten ble født 34+3, etter planlagt igangsetting. Han var 2,1 kg, og vi var på NI i 8 dager. Han ble sondematet en uke etter hjemkomst. Foreløpig har vi ikke merket noe mer til prematuriteten. Han er ikke så stor, men utviklingsmessig følger han kronologisk alder.

    Jeg har den største respekt for dere som tilbragte lang tid på NI, for det er en unntakstilstand det er vanskelig å forestille seg uten å ha vært der.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  10. #9

    Re: Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Sitat Opprinnelig postet av Niobe Vis post
    Jeg har den største respekt for dere som tilbragte lang tid på NI, for det er en unntakstilstand det er vanskelig å forestille seg uten å ha vært der.
    Ja ære være dere som har hatt lange opphold der. Mine 9 dager blir jo bare småtterier ift. hva enkelte må igjennom.
    Selv om det for meg føltes som en evighet. (Alt er relativt..)
    2011

  11. #10
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    sussa85 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    84

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    personlig tror jeg at de som var der kort, gjerne føler at det er veldig lenge, og det skjønner jeg godt. vi var 13 uker på NFI, hjemme i 2 før vi var 9dager på isolat. De 9 dagene og de siste ukene på NFI var mye lenger enn de 11 første ukene.. og det har nok litt med at jeg ikke gikk og ventet på å reise hjem men heller det at jeg ikke skulle få en ekkel tlf, eller noe slikt og bare tok en dag av gangen.
    20.06.08
    26.12.09 (25+0)

  12. #11

    Re: Skravletråd for premammaer :)

    Du sier noe der ja. Jeg gikk jo bare å venta på hjemreisen, som de hele tiden utsatte, og da ble de dagene fryktelige lange.
    2011

  13. #12

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Endelig itt liv i denne tråden igjen

    Her har poden min begynt å gå litt!! Han ble ett år i går så syns det er tidlig. Han går masse hvis han får holde i en finger og så går han litt alene hvis han får gå mot noen. Men han har aldri krabbet noe særlig da. Bare vært interresert i å gå hele tiden. Har prøvd å lære han å krabbe først siden det er det "sunneste", men han blånekter. Uansett hvor mange kamper vi har tatt så har han bare hatt interesse av å lære å gå.

    Ellers begynner han i barnehage den 01.juni. Da føler jeg at han er klar. Han trenger litt sosial omgang med andre voksne og barn og ser han kjeder seg lett hvis han bare blir tråkkendes her hjemme.
    Lillegull kom 25.April 2010 (31+2)

    (Jeg er Ms*Lucky på SM)

  14. #13

    Re: Skravletråd for premammaer :)

    CocoChanel: Så moro at han har begynt å gå allerede! Virker ikke som han henger noe særlig etter pga han ble født for tidlig da.
    2011

  15. #14

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Så moro cocochanel! Det er så godt å høre solskinnshistorier om barna våre som har hatt en så tøff start. Til sommeren løper han skal du se
    gutt født 01.04.09 - uke 32+3

  16. #15
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Re: Skravletråd for premammaer :)

    Så flott, Coco Chanel!

    Minsten har gått seks skritt uten støtte, så han ligger foran storebroren på det området.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  17. #16

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Niobe: Så flink poden din er !! Han er jo veldig tidlig ute han også!
    Lillegull kom 25.April 2010 (31+2)

    (Jeg er Ms*Lucky på SM)

  18. #17

    Sv: Re: Skravletråd for premammaer :)

    Vie: Nei, vet ikke helt hva som gjør han til "prematur" lengre, hvis du forstår. Det kan jo dukke opp ting senere som kan være knyttet til prematuriteten, men akkurat nå føler jeg ikke at jeg har en gutt som lå som en liten spurv i kuvøsen sin, bare 1400g. Han har tatt igjen høyde og vekt og ligger midt på skalaen, samt at han har god matlyst og er veldig aktiv.
    Lillegull kom 25.April 2010 (31+2)

    (Jeg er Ms*Lucky på SM)

  19. #18

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    Nikkelasse: Ja det hadde vært gøy. Han sliter litt med balansen enda så tror det tar en liten stund før han er stødig, men han er en reser om han får holde i en finger
    Lillegull kom 25.April 2010 (31+2)

    (Jeg er Ms*Lucky på SM)

  20. #19
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    7

    Sv: Skravletråd for premammaer :)

    CocoChanel: Så moro at han begynner å gå allerede. Tenk så flink han har vært til å ta igjen da lille spurven

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Skravletråd uke 8
      Av Kitty80 i forum Aleneforeldre
      Svar: 2
      Siste melding: 23-02-2011, 19:18
    2. Skravletråd uke 6
      Av Bambi i forum Aleneforeldre
      Svar: 20
      Siste melding: 11-02-2011, 20:41
    3. Skravletråd uke 5
      Av aja i forum Aleneforeldre
      Svar: 19
      Siste melding: 06-02-2011, 23:59
    4. Skravletråd uke 4
      Av aja i forum Aleneforeldre
      Svar: 103
      Siste melding: 30-01-2011, 00:10
    5. Skravletråd uke 40
      Av Lucie i forum September
      Svar: 39
      Siste melding: 04-10-2009, 20:55

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine