+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10

Diskusjon: NAV

  1. #1

    NAV

    Noen som har fått vedtak i posten?

    Regner med det går automatisk at jeg fødte før tiden og dermed får en annen permisjonstid? Eller må jeg søke på nytt?

    Får forskuddsbetalt av jobben så får penger, får vi ikke et vedtaksbrev i posten med hvor lenge vi får permisjonspenger osv.?

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Piamor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    på landet
    Meldinger
    4,132

    Sv: NAV

    desverre ikke fått svar enda selv.Leverte seint og fødte tidlig.Dårlig kombinasjon.
    Verdens stolteste mamma til 03 & 07 og 2011

    For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

  4. #3
    Juniormedlem
    Rykte
    Suzi sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    3

    Sv: NAV

    Nå er jeg litt på tynn is her, men jeg mener Nav får automatisk melding når du har født. Jeg har ikke hørt noe om at man må søke på nytt. Jeg får også utbetalt lønn av arbeidsgiver og lønningskontoret ville ha beskjed om fødselsdato. Sikkert for å justere litt på dato hvis jeg fødte før termin.

  5. #4
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    6

    Sv: NAV

    Jeg mener jeg fikk med et skjema fra NAV med vedtakewt som skulle sendes inn? Etter fødsel altså?må sjekke...

  6. #5

    Sv: NAV

    Spurte på SM også og fikk svar om at de får automatisk beskjed og skal sende ut vedtak, men er ofte treige. Og jeg tilhører jo det største NAV kontoret i landet så da går det vel treigt da...

  7. #6
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Meldinger
    9

    Sv: NAV

    Aner ikke, har jo ikke fått vedtaket ennå om permisjonen. Håper de automatisk får beskjed etter fødsel.
    05
    Juni 2011



  8. #7
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Piamor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    på landet
    Meldinger
    4,132

    Sv: NAV

    saksbehandleren min ringte meg i går å sa hun ikke fikk behandlet søknaden min uten info ang far.Eh..supert at hun ringte før hun dro på ferie altså,men står ikke all info i papirene? Hmm... Håper det detter inn penger,for det hadde vært litt deilig med litt lommerusk.
    Verdens stolteste mamma til 03 & 07 og 2011

    For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

  9. #8

    Sv: NAV

    Sitat Opprinnelig postet av Piamor Vis post
    saksbehandleren min ringte meg i går å sa hun ikke fikk behandlet søknaden min uten info ang far.Eh..supert at hun ringte før hun dro på ferie altså,men står ikke all info i papirene? Hmm... Håper det detter inn penger,for det hadde vært litt deilig med litt lommerusk.
    Fylte dere ikke inn info om far da? Da skal det jo stå der.
    Her må jeg snart huske å stikke innom NAV..

  10. #9
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Piamor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    på landet
    Meldinger
    4,132

    Sv: NAV

    jo,derfor vi synes det var rart.Nå har vi i tilegg fått brev fra nav om at far ikke er registrert. Herre min hatt så mye tull,men nav er innmari forvirret av at vi ikke bor sammen tror jeg.
    Verdens stolteste mamma til 03 & 07 og 2011

    For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

  11. #10
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

    Sv: NAV

    Jeg fikk brev i fra nav i dag om at søknaden er innvilget og de hadde endret permisjonen min pga at jeg fødte før termin.
    Sendte inn søknaden for lenge siden og arbeidsgiveren min har fått svar i fra nav om at de måtte levere inn penge grunnlag på meg for den 16 mai.
    Noe de ikke gjorde for de ville vikte eksakt når jeg fødte, så de sende de inn etter jeg hadde født.

    Men får penger i fra arbeidsgiveren på noe og i fra nav for hadde to arbeidsgivere.

    Juni mnd er en kjekk mnd i forhold til penger.
    Feriepenger, permisjons penger, skattepenger og barnetrygd.
    Gjelder bare å spare en del av pengene til man har ferie i august
    februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine