+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Tøybleieerfaringer så langt

Tøybleieerfaringer så langt

Hvordan går det med dere andre tøybleiemammaer? Lillebror har blitt 8 dager gammel og har brukt tøybleier siden vi kom hjem fra sykehuset, da han var 2 dager gammel. Han var overraskende stor (nesten 4,5 kg) da han ble født, 1 kg tyngre enn storesøsteren, så det har gitt et par overraskelser på bleiefronten. Her er ihvertfall våre erfaringer hittil:

Lil' Joeys newborn AIO: Utrolig søte bleier, pluss for knapping for navlestumpen. Men de passer bare såvidt på ytterste hakket, og etter at mellka kom for fullt holder ikke mikrofiberen godt nok. Bruker de gjerne hvis jeg vet at det skal skiftes igjen om ikke så lenge. De spesielle strikkene ("gussets") inni holder fint på mm-bæsj. Uansett, de er små, så jeg er veldig glad jeg ikke kjøpte flere.

GroVia newborn AIO: Herlige bleier. Passer på nest ytterste hakket, så disse varer nok et par uker til. Holder fint på alt og suger godt. Supre dagbleier, da de ikke bygger så alt for mye. Tørker litt sent, men det er jo typisk for AIO. Kunne godt hatt flere av disse, men bestiller jeg nå kommer de jo ikke før de er for små...

Mother Ease Sandys bambus xs:
    Utrolig myke, liker disse godt som nattbleier med et ekstra bambusinnlegg. Fine med ullbukse utenpå, litt krøkkete med andre trekk på grunn av rynkekanten rundt beina. Passer på ytterste hakket. Kommer nok til å kjøpe noen i str. s.

Little Lamb bambus (formsydde) str 1
    : Herlig myke bambusbleier med borrelås. Jeg har fortsatt masse vann i kroppen etter fødselen og pga karpal tunnel-syndrom har jeg ikke hatt følelse i fingertuppene de siste 4 ukene. Knøttsmå knapper er derfor litt vanskelig... LL-bleiene suger kjempegodt og er vel foreløpig favoritten til natt. De var ganske rimelige, så jeg kjøper nok flere i samme str. Tror imidlertid ikke vi har hatt noen stor bæsjeeksplosjon i disse ennå...

Swaddlebees formsydd newborn: Veldig søt, men knøttliten. Brukte den første dagen, men den er vanskelig å få på og suger ikke nok. Blir kanskje brukt et par ganger til som "uten-trekk-på-dagtid-bleie".

Bitti Boo formsydd str s: Herlig myk bambusbleie. Suger kjempegodt, men stoler ikke helt på at den kan holde på bæsjeeksplosjoner. Synes den er liten i størrelsen, passer på ytterste knapp med begge innleggene i.

Swaddlebees lommebleie str s:
    Fin og nett lommebleie. Varer ikke så lenge, knappes på ytterste og nest ytterste knapp, men god dagbleie hittil.

Happy Heinys lommebleier str s: Fine lommebleier med borrelås. Syntes det var vanskelig å bruke dem før navlestumpen falt av, men nå passer de fin-fint. Storesøsters favoritt fordi vi har en i lilla... Kommer nok til å holde et par mnd.

Applecheeks str 1: (har kun sperrelagene, bruker dem som lommebleier med bambusinnlegg) Søte, men er litt usikker på passformen. Hadde en lekkasje som skyldtes at de ikke satt stramt nok, men å stramme dem mer virket også feil. Overrasket over at de ser ut til å passe på ytterste knepping til en nyfødt baby, de skal liksom passe til 9 kg...

Bright Star Baby PUL-trekk, newborn: Herlige trekk, lekre print. Tetter fint og brukes både til formsydde og med bambusinnlegg rett inni. Blir små til å ha utenpå større formsydde, men jeg liker de veldig godt likevel.

GroVia shells (OS): Har foreløpig brukt disse som sperrelag på natten, utenpå formsydde og de gjør jobben utmerket. Elsker borrelåsen.

Disana ullbukser: Herlige, myke ullbukser! Har både lange og korte og bruker gjerne den lange på dagtid. De korte er foreløpig kjempestore, men på natten gjøre det jo ingenting.

Brettebleier:
    Eh... de har vi ikke prøvd ennå...

2.  

Sv: Tøybleieerfaringer så langt

wow så mange forskjellige bleier dere har, kråkemor!! Vi har ikke hatt på en eneste "vanlig" bleie siden vi kom fra sykehuset så langt. Lillebror var 3490 da han ble født og 3800 da han var 11 dager gammel. Jeg ser han har vokst nye siden da, men vet ikke vekt idag når han er 21 dager.

Brettebleie: er vår hovedbruk. Vi bretter konvoluttbretten, og det har som regel gått bra. Lillebror bæsjer ofte, men vi har ikke hatt lekkasjer så ofte (men kanskje hver 3.-4 dag?). Mange kom på samme dag og han grisa til 4 ullbukser måtte sette igang å strikke flere og ble mer nøye på å legge rumpa rett over "der man bretter ut vingene" i tillegg til å stramme. Vi bruker bare snappi, men har vurdert å kjøpe brillebuker hvis vi blir plaget med lekkasjer.

ME sandys (bambus) XS: myke og gode og passer nå på nest innerste hakk. Men alle innleggene er alt for lange, så bruker de bare til dag

Muttaquin: nb-bleiene er veldig søte, og disse har blitt nattbleiene våre (med ekstra innlegg og bambusbrettis utpå ) Passer på nest innerste hakk. Disse har knapp for å brette ned ved navlestumpen, men jeg syntes det var bedre med bleia over enn ullbuksa så jeg brukte den aldri. Vi har også en os bleie og en sidekneppet i m. Str m får jeg innlegg inni og knepper på innerste hakk og os bleia vet jeg ikke frodi mannen er den eneste som har tatt den på.

Sperrelag. Jeg har kun strikket curlypurly bukser. Str nb passer fremdeles best, men jde jeg har strikket nå etter, har jeg strikket 1cm høyere. Disanabuksene blir brukt til natt. de er stooore, men funker bra over nattbleia (mannen synes han likner en mummi med nattbleia på )

de andre bleiene jeg har er babybeehinds os, bumgeneous og applecheeks, men jeg har ikke prøvd noen av de. Kanskje jeg må gjøre det siden du sier ac passer nå.
    okt-02
    mai-07

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Jeg er så lei meg (langt)
      Av Krembolle i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 30
      Siste melding: 25-08-2006, 21:44
    2. Hva er det som går av meg? (langt)
      Av trist og lei! i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 6
      Siste melding: 10-07-2006, 19:48
    3. Ferdig med skolen (langt og lenger enn langt)
      Av Propella i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 8
      Siste melding: 18-02-2006, 19:13
    4. BM er syk (langt)
      Av Marit i forum Mars
      Svar: 18
      Siste melding: 04-11-2005, 10:35
    5. Så langt, så langt...
      Av Annie i forum Arkivet
      Svar: 23
      Siste melding: 17-02-2003, 13:57

Sosiale Bokmerker