+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Nattpose med seler (babysafe)

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte
    glajenta82 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    24

    Nattpose med seler (babysafe)

    Evt.babydan babysafe, er det noen som har erfaring med denne både bruk og sikkerhet?

    Hvor kan man få kjøpt disse nå?
    Noen spesielle som blir anbefalt?

    Jeg har sett ulike steder på nettet, men finner ikke mange forhandlere og hadde hatt lyst å sett på den i en butikk før jeg bestemmer meg.
    happy fikk en 13 oktober

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

    Sv: Nattpose med seler (babysafe)

    Nå er det riktignok lenge siden barna her var så små, men her er en tråd og et svar jeg skrev way back Vi kjøpte våre på BabyShop.
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

  4. #3
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Ved Mjøsas bredder
    Meldinger
    11,276

    Sv: Nattpose med seler (babysafe)

    Jeg ville ikke brukt seler, på grunn av kvelningsfaren.

    Jeg brukte pose på vesla fra hun var 4-5 mnd, ettersom hun sparket av seg dyna og ble kald. Jeg kjøpte en tykk og god pose, tror det var fra www.going.no. Den hadde avtagbare ermer, og avtagbart innerfòr. Med den klarte hun ikke reise seg opp før hun ble ganske så stor, nettopp pga at den var tykk. Når ermer og fòret var tatt av, kunne den brukes hele sommeren.

    Det vi opplevde med å begynne å bruke pose tidlig, var at hun var helt klar for natta med en gang den kom på. Så vi stelte henne, tok på posen, og da sovnet hun iløpet av et par minutter.

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Nattpose med seler (babysafe)

    Vi har poser kjøpt fra babyshop og babycomfort. Vi har også brukt selene, men dro de under selve bunnen på grindsenga slik at hun ikke kunne snu seg rundt med madrassen ol. Vi begynte å bruke den fra ca 11 uker tror jeg, for da begynte hun å snu seg rundt og havnet på magen men kom seg ikke tilbake. Hun fant roen i posen når den satt fast og sov godt i den perioden den ble brukt. Husker vi var innlagt ei uke på sykehuset når hun var 1 år gammel og der kunne vi ikke bruke posen og hun sov så urrolig, våknet ofte og greide ikke finne søvnen noe godt selv. Så vi har bare positivt å si om en slik pose. Brukte den vel til hun var ca 1,5 år gammel. Da tok hun den av seg og gikk ut av grindsenga selv, så da ble det slutt

  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte
    glajenta82 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    24

    Sv: Nattpose med seler (babysafe)

    Jenta vår er 11 måneder så hun er ikke en liten baby lenger. Det har lenge gått helt fint å legge henne, men nå er det bare styr. Står og hopper opp og ned i sengen og finner ike roen. På dagen går det helt fint for da ligger hun. Vognen sin med seler og synes det er kjempe greit, roer seg mye bedre med dem enn før. Det er akkurat som selene roer henne ned, så tenkte kanskje det kunne vært godt for henne på kvelden også. Har tenkt på det med kvelningsfare, de er derfor jeg er litt usikker.

    Vi begynte med seler sent og det har gått kjempe fint, så tror ikke det ville vært noe problem nå selv om nærmer seg et år.

    Noen som har hatt dette problemet men at det bare var en fase. På natten går det stort sett greit selv om hun ligger alle mulige veier og med armer og bein innimellom sprinklene. Det stort sett på kvelden de nå er problemer.

    Noen råd???
    happy fikk en 13 oktober

  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

    Sv: Nattpose med seler (babysafe)

    Slik var det med vår jente også. Som nevnt i tåden jeg linket til, så var snuppa festet i det hun sovnet, men at vi løsnet henne rett etter det, slik at hun begevet seg fritt i søvne (og ingen som helst fare for å vikle seg inn e.l.) Funket utmerket
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Noen som bruker nattpose (babysafe?) i sengen?
      Av Mariposamamma i forum August
      Svar: 15
      Siste melding: 08-10-2007, 18:28
    2. Noen som bruker nattpose eller babysafe i sengen?
      Av Mariposamamma i forum Klær og utstyr
      Svar: 5
      Siste melding: 12-09-2007, 12:31
    3. Sele til nattpose/babysafe
      Av Aida i forum Klær og utstyr
      Svar: 8
      Siste melding: 07-08-2007, 11:10
    4. Avvenning av nattpose/babysafe!
      Av Vimsemusa i forum Klær og utstyr
      Svar: 20
      Siste melding: 25-03-2007, 00:33
    5. Babysafe/nattpose
      Av Milja i forum November
      Svar: 13
      Siste melding: 14-06-2006, 20:14

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine