Vet jo at det er mye kluss med amminga både i begynnelsen og innimellom, så da trenger vi en amme-klagetråd
Jeg har jo to småtroll fra før og har to vidt forskjellige erfaringer fra de to ammerundene. Førstemann sleit vi med fra første stund, fikk dårlig hjelp og endte fort med å gi MME på kveldene for å sikre at han fikk nok væske. Jeg ammet før hver flaske, og ammet frem til han var 9 mnd. Andremann ålte seg frem til puppen allerede på fødestua og hang der til han var ett år. Da ble jeg anbefalt av ernæringsfysiolog på sykehuset å avslutte amminga siden han nektet å spise vanlig mat. Jeg fullamma ham til han var 9-10 mnd gammel
Denne gang har det begynt veldig likt som med førstemann - hun har dårlig sugeevne og jeg har sårlig utdrivingsrefleks... Resultatet blir veldig sulten og veldig sint baby og frustrert mamma. Pleierne på sykehuset anbefalte å begynne med MME dersom hun fortsatte å gå ned i vekt, siden jeg ikke klarer å pumpe noe MM. Vektkontroll i dag viste imidlertid at hun ikke går ned i vekt, og vi avventer foreløpig. Det virker (med fare for å jinxe noe her nå....) som om det er i ferd med å løsne, så jeg håper helga blir god! Ny kontroll av vekt på mandag.
Sosiale Bokmerker