Nå er det snart bursdag for oktober2009-barna. Hva tenker dere å kjøpe i gave, og hva tipser dere besteforeldre om?
Nå er det snart bursdag for oktober2009-barna. Hva tenker dere å kjøpe i gave, og hva tipser dere besteforeldre om?
------------------------------------------------------
Mamma til verdens søteste jenter
f. oktober -09 og juni -13
- sykkel eller 3 hjul sykkel. klarer ikke å bestemme hvilke
- barnebestikk. ikke sånn plastikk som vi har 100 skjeer av. Men ordentlig bestikk med kniv også. Har sett et nydelig med vanlig rustfritt stål, og porselensfigurer på skaftet. bamse eller hund tror jeg det var. Men finner ikke noe lignende selv Så visst det høres kjent ut så rop ut)
- tenkt på sånn bilgarasje. med sklie. men lurer på om det blir for "barnslig"?
- ull dress og body
- klær
- timmi tid dvd
- leketelt
Det var det jeg kom på i farta
Jeg må nesten tipse om balansesykkel. Altså tohjulssykkel uten trøer, der barna bruker beina til å sparke fra med. Jeg kjenner flere som har begynt like etter toårsdagen. Jenta vår begynte etter treårsdagen, men kunne nok godt begynt tidligere, for hun tok det med en gang. Hun har en Pukysykkel, og suser avgårde med stor kontroll. Kan kjøre akkurat så langt som hun vil uten å ha beina ned i bakken. Nabogutten fikk vanlig tohjuling til fireårsdagen. Han har brukt balansesykkel i to år, og trengte ikke støttehjul på sykkelen. Han bare syklet avgårde.
med sånn balansesykkel, har en ikke støttehjul da?
Det er litt fristende å hoppe over 3 hjul sykkel. Han synes det er så spennende med 2 hjul sykler.Står å holder på styret å koser seg
Å med støttehjul å sånn foreldrestang vil det vel være stabilt å greit!
Balansesykkel kunne vært noe, håper bare de har det i butikkene på denne tiden av året?
Vi tenker ellers på å ønske oss:
- gyngehest
- dukkeseng og naturtro dukke
- liten togbane med tog som går av seg selv
- bøker
- tegnebøker med figurer hvor barnet fyller inn farger osv.
- lekekjøkken
------------------------------------------------------
Mamma til verdens søteste jenter
f. oktober -09 og juni -13
Her kommer han til å ønske seg:
Biler
Feiekost
Lekedyr
Verktøy
Brio byggesett
Noe med Mikke Mus på hadde han likt
Så tenkte jeg kanskje Cars Duplo
Ønsker også ullklær, eller penger til å kjøpe ullklær fra Nøstebarn og kanskje vinterdress-men det må jeg først sjekke opp om han passer dressen fra ifjor.
Vi har lekekjøkken, utrolig mye brukt av begge to. Yngste blir nå 3 og liker det godt enda. Tror frøkna fikk det da hun fylte 2.
05
08
NÅ er balansesykkel i hus
Den står foreløpig i boden da.
Vi fant både på xxl og gsport. Men den på xxl var mindre enn de jeg har sett noen andre steder. De fleste syklene var 12 i dekkene, men xxl har en modell med 8. Helt supert til de små! den var også billigere enn gsport og biltema sine. 399 betalte vi for den. kalles forresten "løpesykkel" en del steder. Nå håper jeg bare han liker den han er ikke den tøffeste gutten i gata
Jeg tipper han kommer til å elske den etter en stund.
På fredag hentet jeg snuppa mi i barnehagen. "Se da Mamma", ropte hun. Og satte seg på en tohjulssykkel og syklet av gårde. Det har hun aldri gjort sammen med meg før, men hun kan det visst likevel...
Sosiale Bokmerker