+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Magevondt/kolikk og kiropraktor

  1. #1

    Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Judoboy har som skrevet tidligere hatt store magesmerter i en ukes tid nå, han har tydelige mageknip som gjør at han skriker når de er på sitt verste (som regel mellom 7-10 så triller vi en tur og han blir rolig, også mellom 3-20).

    Jeg har nå, etter å ha lest uendelig mange tråder om kolikk, bestilt time hos kiropraktoren. I tillegg til mageknip/kolikk har han høyre som sin favoside, han gulper hele tiden og er generelt lite fornøyd..

    Jeg har stor tro på kiropraktor behandling etter å ha lest utrolig mye om det på nettet og de tilbakemeldingene folk har gitt.

    Dersom du har hatt kolikkbarn og har brukt kiropraktor hvilke erfaringer har du? Hvilke kiropraktor brukte du (jeg bor i Oslo) og hvor mange behandlinger som måtte til for å få en forandring?

    Jeg kan også nevne at jeg har fom igår kuttet ut alt av melkeprodukter , også de "skjulte" melkeproteiner i andre matvarer. Minifom har ingen effekt, jeg drikker 2 kopper ammete om dagen, holder meg unna fy matvarer og har gitt sukkervann som har hatt en ok virkning.

    Jeg kommer forresten til å holde denne tråden oppdatert med egne erfaringer etter kiropraktortimen Wish us luck

  2.  
  3. #2

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Håper inderlig du kan få hjelp her er d å stille så lenge han er i vogna, skal se litt an på hvordan d går m ammete. Og så skal j følge godt m på denne tråden

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  4. #3

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Judoboy sovner MED EN GANG i vognen sin ! Haha, tror han er like glad i å være i "bevegelse" som sin far og mor Tror ikke du skal bekymre deg for lille Daniel snupp, han har nok en forbigående greie

  5. #4
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Sitat Opprinnelig postet av SJ82 Vis post
    Jeg kan også nevne at jeg har fom igår kuttet ut alt av melkeprodukter , også de "skjulte" melkeproteiner i andre matvarer.
    Håper vikelig du får hjelp av kiro!!! Dette skulle jeg anbefale deg å prøve!

  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    41

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Håper dere får hjelp. Ikke godt med magevondt
    Vi har også slitt med det, i kombinasjon med eksem, men det ser ut til at vi har funnet løsninger som hjelper.

    Basert på egne erfaringer ville jeg dratt til en manuellterapaut som er spesialisert på KISS/KIDD i stedet for kiropraktor. Det er mer skånsomt, og så kan dere lære noen teknikker dere kan bruke hjemme (massasje).
    Fjellhamarklinikken er vel blant landets ledende på dette
    http://www.fjellhamarklinikken.no/Fj...KISS-KIDD.html


  7. #6
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tobbes mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Oppegård
    Meldinger
    2,930

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Signerer Regine. Kan være greit å sjekke ut KISS med en gang Eldstemann hadde KISS og det var 3 mnd med skriking før vi fant ut hva det var.
    10.09.05 + 25.04.08 + 06.09.11
    På SM er jeg Tutta79


  8. #7
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    8

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Ville bare ønske lykke til. Vi hadde time hos manuellterapeut (hørt enormt mye skryt om dette, men har også hørt om de som har nytte av kiropraktor) i dag, men jeg avbestilte for den siste uken har vi fått "ny" baby i hus

  9. #8
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    22

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Lillemann har vært på sin andre time hos manuellterapeut i dag. I tillegg til behandlingene har vi hjemmeøvelser vi gjør + at han fra i dag har begynt å bruke pute for å få han til å ligge symmetrisk med hodet. Jeg har snudd og snudd hodet hans, men han detter tilbake til høyre med en gang jeg snur ryggen til, så da ble det pute. Vi går til Kjetil på Tåsen manuellterapi, og syns vi merker stor forskjell allerede. Tidligere var det stort sett bare gråting når han var våken, utrolig slitsomt.. Nå er det masse kommunikasjon og smil, og vi har fått en ny baby.

  10. #9
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    24

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Håper dere får hjelp.

    Her så jeg bor har vi en sinnsykt flink manuellterapaut som har spesialisert seg på spedbarn. Han er kjempe flink med låsninger og favorittside og kolikk, men jeg bor på Jæren da.
    Gutter 04, 08 og 11

  11. #10
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Vi har to av tre kolikkbarn. Prøvde kiropraktor uten hell og brukte mye tid, alt for mye tid ser jeg i ettertid på å finne ut av dette som hos oss rett og slett skyldtes umodne tarmer. Kollikk er bare en betegnelse på magevondt uten at det sier noe om årsaken. Har det ikke blitt vesentlig bedring etter tre behandlinger, kan du regne det som uten effekt. Siden barnet også gulper mye, ville jeg hatt reflux bak øret som en mulig årsak. Reflux kan fort vekk forveksles med kollikkk

  12. #11
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

    Re: Sv: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    Hvis du har mulighet så ville jeg kjørt til Sverige og kjøpt Sempers magdroppar på apoteket. Disse hjalp oss veldig!

    https://www.semperbarnmat.se/produkt...per-magdroppar
    Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011

    "Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
    of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
    short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."

  13. #12

    Re: Magevondt/kolikk og kiropraktor

    http://soma.no/produkter/udos-choice-probiotika/

    Vi fikk anbefalt denne av osteopaten når vi var der med snuppa. Blir vel det samme som de dråpene Lykkelig77 postet over her. Det kan virke som snuppa har fått en roligere rytme nå, hun har ihvertfall i det siste sovet mye mer. Og hun promper noe helt voldsomt!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Kiropraktor og kolikk
      Av Celinemor i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 14
      Siste melding: 26-11-2008, 22:24
    2. Kiropraktor for kolikk!
      Av marmor i forum Oktober
      Svar: 19
      Siste melding: 28-11-2006, 19:59
    3. Kolikk og kiropraktor
      Av sanca i forum April
      Svar: 11
      Siste melding: 31-05-2005, 12:35
    4. Kolikk/kiropraktor (igjen!)
      Av Tidl. bruker i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 1
      Siste melding: 17-03-2005, 12:53
    5. Kiropraktor ved kolikk
      Av eplefrø i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 4
      Siste melding: 05-01-2003, 22:52

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine