Min kjære og jeg har tenkt å arrangere en quiz-runde på årets familiære julebord. Noen som har forslag til spørsmål? Deltakerne er fra 4-65år
Jeg lagde quiz til fjorårets julebord og stjal uhemmet fra disse quizene på FB, er det start.no de kommer fra? Noen spm fra inha.no, og selvfølgelig fra gamle geni-spill, ukeblader og aviser
Vi hadde en quiz i en sånn familiesamling en gang, og da hadde vi noen vanlige quiz-spørsmål og noen spørsmål som angikk familien. Sånn type "hvem her i rommet har jobbet som koffertbærer på et hotell i India", f.eks. Det ble endel latter og morro ut av det
Ellers er jo spørsmål om siste måneders film/musikk/tv-programmer et must. Litt om siste måneders nyheter, noen litteraturspørsmål (og her er det jo lett å komme med spørsmål som passer til barna også: "Hvem er Luddes beste venn?", "Hvem har skrevet historien om teskjekjerringa?" osv), sportsspørsmål og spørsmål knyttet mot natur (også her er det lett å engasjere ungene!) og vitenskap.
Du kan jo finne noen quizer på nett og bare klippe og lime de spørsmåla du syns passer - så får du en enklere jobb
Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
Krapylet "Berthold" 17.04.08
og Lilletulla "Berte" 15.08.11
Didis verden
Sosiale Bokmerker