+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Flaskebarna

  1. #1

    Flaskebarna

    Siden vi er noen her som ikke ammer, så tenkte jeg det kunne være greit med en tråd om flasking. Jeg er førstegangsmamma og alt er nytt, så jeg hadde vært glad hvis dere ville dele gode råd og erfaringer rundt flasking med meg

    Tenkte vi etterhvert som spørsmål dukket opp kunne bruke denne tråden, og på den måten ha det samlet på en plass

  2.  
  3. #2

    Sv: Flaskebarna

    En ting jeg lurer på er når man vet at man skal bytte størrelsen på tutten på flasken, for syns det begynner å gå litt tregt med drikkingen. Hvis jeg bytter størrelsen vil jeg vel fort merke hvis den blir for stor Vil hun kunne drikke mer per måltid med større tutt?

  4. #3
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    41

    Sv: Flaskebarna

    Fin tråd

    Vi byttet smokker da han var 5 uker. Står det ikke aldershenvisning på pakken? Er litt skeptisk til smokker med for mange hull siden jeg fortsatt ammer bittelitt (kosepupp) og ønsker at han skal beholde interessen for det så lenge som mulig mht antistoffer.

    Mellomstemann ble ammet og fikk flaske i tillegg fram til han var 5 måneder og hadde ikke problemer med magen. Mini har slitt en del, trolig på grunn av umodent tarmsystem. Ikke enkelt å finne gode løsninger når det eneste barselavdelingen kjenner til er malt, og mini sin mage ikke liker det så godt heller. Nå bruker vi litt olje i melka, solsikke og Udo's Choice.


  5. #4

    Sv: Flaskebarna

    Nei ikke alltid like lett å vite hva som plager de små, og hvordan man best skal hjelpe de. Det virker som tulla vår har vondt i magen enkelte dager, da er det ikke så mye annet en bæring som hjelper. Har prøvd med malt og det har hjulpet sånn at hun har fått bæsjet, men tror ikke det hjelper noe mot luften. Bruker du olje for avføringen eller mot luften?

    En annen ting jeg lurer på er hvilke rutiner dere har rundt flasking om natten? Blander dere ferdig melk på kvelden eller lager dere det klart om natten? Det går jo fort ganske mye tid med laging av mat, flasking og så legging.
    Vårt herlige lille under ble født 14.09.11

  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    41

    Sv: Flaskebarna

    Litt olje hjelper mot hard mage. Når bæsjinga går som den skal gulper han nesten ikke noe heller.
    Om natta har jeg et par tomme flasker, en flaske kaldt vann, en liten termos med varmt vann og Avent doseringsboks med ferdig oppmålt pulver i en kurv ved senga. Da tar det ikke mange sekundene å lage en ferdig flaske. Hvordan gjør du det?

    Nei, får vel komme meg i seng før mini våkner. God natt


  7. #6
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Flaskebarna

    Jeg lager ferdig flasker med oppkokt vann bare og har det i kjøleskapet. Har 10 flasker totalt.
    Går opp på kjøkkenet hvis han våkner om natta, men han våkner ikke før 4-5 tida når han får siste måltid rundt midnatt.
    Føler jeg har fått en god rutine på oppvasken av flaskene og utstyret. Så lenge gubben kan ta seg av mating så tar jeg oppvaska (da vet jeg at jeg får det sånn som jeg vil ha det med rengjøringa, er litt kontrollfreak på det området der). Vi har elektrisk sterilisator fra Avent Philips og flaskevarmer derfra å så syns ikke det tar så lang tid, har blitt vane nå.
    Jeg har ikke nok MM til å tilfredsstille lillegutt til alle måltider så han får en del kosepupp og om natta/tidlig morgen får han fullt måltid om jeg har nok.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Hvor ofte spiser de? (særlig flaskebarna)
      Av Televimsen i forum Desember
      Svar: 3
      Siste melding: 08-02-2007, 13:09

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine