Hei og hopp!
Tenkte det var lurt å ha en skravletråd per dag, så er det lettere å følge med synes jeg
Hei og hopp!
Tenkte det var lurt å ha en skravletråd per dag, så er det lettere å følge med synes jeg
Victoria født 23.09.11
Her var det jeg som leverte gutta på skole og barnehage idag. Victoria var eksemplarisk og sov mellom bil, skole, bil, barnehage, bil og så hjem. Hun sover ennå i vogna si.
Planen idag er å lunsje med en venninne kl. elleve. Ellers går dagen til til hvile, støvsuging og rydding. Middagslaging må også til.
Ha en strålende mandag jenter!!!
Victoria født 23.09.11
Gooood morgen!
Her er vi oppe og i farta
Eldstemann er på skolen, smågutta og jeg skal ut å handle gave til mannen som har bursdag i dag
Fikk ikke gjort alt ferdig før vi reiste på ferie, så skal ordne resten i dag.
Senere er det middag hos svigers, så det blir en liten feiring der.
Deilig å slippe å lage middag
Håper alle får en super dag!
- 2004
- 2009
- september 2011
Gooood morgen
Grunnen til at det var ukestråder før var fordi det ikke var så veldig mye skravling her inne synes fortsatt det har vært ekstreeeemt stille her inne, men kanskje fordi det har vært helg
Gratulerer til mannen Jon blund!
Så flink lille Viktoria er vekten!
_______
Idag må jeg kjøpe konvolutter og sende ut invitasjonene! Går rundt i ammetåke og glemte at ja, det holder altså ikke å bare lage invitasjoner...man må få sendt dem ut også!
Skal ellers en tur til skolen og lunsje med noen venninner, og senere begynner jeg med pilates!!! å som jeg gleder meg til å skjerpe meg med kosthold og trening nå!
En ting til!: Snuppa var så utroooolig flink i natt! Jeg flytta vugga ut av rommet for jeg trengte plassen på min side av senga igjen, og bestemte meg for at ho skulle venne seg til sprinkelsenga. Forberedte meg på å være oppe store deler av natta, for ho har tidligere ikke godkjent det. Til min store overraskelse så sovna ho av seg selv i senga kl 2330 etter å ha ligget der i 20 min...og så våkna ho ikke før kl 6! Gikk supert å legge ho oppi etter mating og!
Klarte å skrive dagens innlegg på forrige ukes skravlechat *doh*
Så har bare copy+paste og lagd det inn på rett sted
____________________________________________________________ ___________________________
SJ: han pleier å sovne m puppen i munnen og et herlig bredt glis han ser heeelt rusa ut og i happyland, alt på en gang hehe
____________________________________________________________ _____________________________
Hei og hopp søte damer
Er overlykkelig idag, lillegull sov første natt alene i bigboybed på soverommet sitt i natt. Siste mating skjedde på rommet hans i svak belysning og var ferdig 00.30, sovna med engang og lagde ikke en lyd når jeg putta han i senga og lagde ikke lyd før 6.40. Han lå å grynta og strakk seg i 20 min og kl 7 var han klar for frokost. Da hadde jeg alt mekka mat til bikkja og gjort klar MME til Mads`ern så da var det bare å skifte tissebleia og ta han m opp. Snakk om å få servert ting på fat
Helgen har vært knall, for en gangs skyld. Pappaen var oppe på søndag og ga Mads frokost og jeg fikk sove 2 timer ekstra! Var så uthvilt!
Vi hadde økedøgn på torsdag og fredag (føltes det som) og jeg var såå sliten på lørdag , men holdt meg våken hele dagen. Fikk besøk av et vennepar som var hos oss i nye huset og så Mads for første gang. Det var faktisk første vennebesøket siden fødsel, gått 6!! uker alt. Men jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet, for jeg har vært sykt sliten, og Mads har hatt pågående øyekatar og gubben var slått ut i en uke med skiveprolaps.
Så lørdagen var dagen for husarbeid ute for gubben, jeg fikk besøk mens gubben var borte og jobba litt og på kvelden var det pizza med familien min hos mamma og pappa.
I går fikk jeg servert frokost (på kjøkkenet) halv 12 og da hadde sambo tatt med seg poden opp og satt og ga flaske igjen Resten av dagen gikk til vedkløyving og stabling, trilletur og bare kos.
Nå sover han igjen, jeg har spist frokost og skal dusje. I dag skal jeg til legen for å få sjekka ut en vond kul jeg har fått etter fødselen, i håndleddet ved tommelen. Den er konstant vond, men det blir ofte mye verre og jeg klarer ikke holde ungen min engang da. Er så redd for at jeg skal måtte løfte poden alene når jeg har så vondt. Mistenker bruskansamling som legger press på nervene... Veldig rart, for det har bare blitt verre siden fødselen og når vannet gikk ut av kroppen.
Nå er det i dusjen, mistenker at Mads`ern våkner snart.
Tudels damer!
God morgen
Kanskje lurt med dagstråder sånn at det ikke blir så innmari mye man burde kommentert dersom man ikke er innom så ofte.
Kiikii: Alltid lurt å sende invitasjonene ut De var veldig fine.
Vekten: Høres ut som en deilig, avslappende dag. Kos deg.
LineB: Herlig når ting går seg til og man kan få litt avlastning. Vi står opp hver vår morgen i helga så langt det lar seg gjøre. Litt rart å måtte begynne med det igjen. De to andre guttene klarer jo seg selv. Når mini blir litt større tipper jeg vi får sove noen helger siden vi har en veldig engasjert storebror som er veldig flink å ta seg av bittelille.
JonBlund: Fortell om ferien da
Jeg hadde planer om å spørre hva dere gjør mht dagsoving. Mini er ikke så glad i denslags, men siden jeg dro fram Macen for å skrive måtte jeg legge fra meg mini på sofaen og der sovna han. Ja, ja....
Hver gang han sovner av seg selv sover han en stund, så jeg får komme meg i dusjen. Vanligvis trenger han noen å sove på, litt bevegelse e.l for å sove på dagtid. Han er heldigvis super på natta og vil helst legge seg rundt 20 nå. Sånn sett skal jeg ikke klage, men dagene hadde absolutt fungert bedre dersom han fikk sove mer enn 15 min av gangen.
Planen vår for dagen er å brette litt klær, gå en tur, lage middag og så skal jeg til manuellterapaut senere i dag.
Ha en fin dag
God mandag snupper!!
SJ: utrolig nydelig bilde du har på profilen din!! Vedr ditt spørsmål om sovning ved pupp, jeg har prøvd den sove-spise-leke-filosofien..dvs at vi pupper med en gang han våkner, så har vi litt våkentid før han sovner igjen. ikke alltid det funker, men i følge filosofien skal man da få happy babies...
LineB: høres ut som du har hatt en fantastisk helg!! herlig!!
vekten: ha en fin lunsj!! alltid kos med venninnelunsjer!
Kiikii: åhh flinke jenta til mamman sin det! godt når det går så smoooth!
Regine: jeg har også merka at han sover lenger dersom han sovner av seg selv..vi har pleid å la ham ligge i sofaen men virker som om han er mer var på lyder nå, så vi tar opp bagen og legger ham i på dagtid. litt sutring i et par minutter før han faller til ro, men da sover han veldig godt!
jon blund: deilig å slippe å lage middag! her blir det rester fra lammelår i går, da blir det nesten som å slippe å lage
I dag er siste barselmøte hos helsestasjon.
Strålende vær i dag så vi må prøve å få trilla litt før vi skal være på helsestasjonen. Mulig jeg skal se om jeg finner nye jeans.
Har hatt en strålende helg med mye mor og far kos og avslapping
kiikii: har du prøvd både helio ammete og apotekets ammete? Jeg har helio sin her, men jeg kjøpte apotekets da jeg var i trheim. i forrige uke da jeg drakk apotekets sutra han ingenting, mens nå, når jeg har kommet hjem og drikker helio sin så sutrer han hele tiden virker som om det er magen... kan det være forskjell på virkningen av te? kanskje jeg burde kjøpt apotekets....
Ønsker alle en strålende dag!!
Sosiale Bokmerker