Er det noen her på forumet som kjenner til gode barnehager i Sandnes, og som kan anbefale (eller advare om!) barnehager? Jeg har en treåring som går i barnehage nå, men vi vurderer å bytte... synes ikke oppfølgingen i nåværende barnehage er god nok... Lite opplegg, mye sykdom og vikarer, uinteresserte voksne som ikke er særlig flinke til å ta beskjeder (f.eks. om påkledning)... Vi opplever at jenta vår ikke får hjelp til å bli inkludert i miljøet, barna blir liksom bare overlatt til seg selv og må finne ut av samspill og relasjoner på egenhånd. Dette gjelder særlig ute hvor de voksne ikke deltar i leken i særlig grad. Gang på gang går barnet vårt alene rundt og er helt på gråten når hun hentes. De andre ungene som hun ellers leker litt med inne forsvinner for henne ute, og det er vanskelig å få innpass, særlig uten voksne som hjelper.
Må ellers si at barnet mitt er positiv, glad, flink med språk og relasjoner. Lurer på å bytte barnehage, men så er kanskje ikke det heller så lurt...? Ny innkjøring, nye mennesker, og det er jo ikke sikkert det blir bedre... er så i tvil!
Hadde håpet at barnehage var mer enn dette... Venner, moro og gode opplevelser. Barnepass/oppbevaring har vi ikke behov for da jeg er hjemme med minstemann, synes i grunnen at barnehage er et misvisende navn på denne oppbevaringsinstitusjonen slik jeg kjenner den. Hva synes andre? Er barnehager bra nok, ivaretar de barna våre? Og som nevnt; hvilke erfaringer har andre med barnehager i Sandnes?
Sosiale Bokmerker