+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Hvilken symaskin skal jeg velge?

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

Hvilken symaskin skal jeg velge?

Jeg har ikke erfaring, så jeg blir nybegynner. Kriteriene jeg stiller at den skal koste maks. 2000 kr. At den skal være god kvalitet, lett i bruk, og det en lett å forstå og å bruke... Tenker litt på om jeg skulle valgt en husqvarna. Ser de har gratis frakt og 5 års garanti noen steder. Har ikke symaskinbutikker i nærheten så den må nok sendes uansett.
    Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07, Jente 02.01.2009.

2.  
    Veteranmedlem
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

Sv: Hvilken symaskin skal jeg velge?

Helst under 2000 kroner, men er føyelig, om noen har en som koster litt mer, å anbefale

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Linka1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Meldinger
    1,889

Sitat Opprinnelig postet av roxette Vis post
    Jeg har ikke erfaring, så jeg blir nybegynner. Kriteriene jeg stiller at den skal koste maks. 2000 kr. At den skal være god kvalitet, lett i bruk, og det en lett å forstå og å bruke... Tenker litt på om jeg skulle valgt en husqvarna. Ser de har gratis frakt og 5 års garanti noen steder. Har ikke symaskinbutikker i nærheten så den må nok sendes uansett.
    Hvis du skal kjøpe symaskin for å lære deg å sy, bør du egentlig kjøpe en ordentlig maskin. Du kan fint få tak i ok maskiner uten at de trenger være de billigste fra f.eks Europris e.l.

Hvis du går inn på www.visyr.no og registrerer deg på forumet der, vil du se at Anne Grethe der inne selger bl.a Husquarna som jo skal være en god maskin. Tror dessuten hun har rabatt for medlemmer av forumet, men er ikke sikker.

Jeg sender deg et svar hun har gitt på et tilsvarende spørsmål i oktober i år. Vil tro at prisene er de samme nå også.

I tillegg har du et forum som heter www.sykroken.net hvor en av annonsørene selger bl.a Janomemaskiner som også er gode.

Det er en jungel der ute. Bare ikke gå deg helt vill så du kjøper dyre maskiner du egentlig ikke har bruk for. Og selv om Janome blir veldig profilert av folk som er dyktige på nettforum etc, så er det sikkert like mange som er veldig fornøyde med Husquarna og andre kjente merker.
    Augustgutten ble juligutt! Lillegull kom til verden den 18.07.07!

Veteranmedlem
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

spurte på symaskiner.no hva de mente var rett maskin til meg, på de kriteriene jeg stilte... og da fikk jeg svar om at de trodde Bernina Bernette 56 var rett maskin for meg... noen her som har erfaring med den?

Seniormedlem
    Rykte
    Linka1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Meldinger
    1,889

Har ikke peiling på akkurat den maskinen. Men har hørt at www.symaskiner.no er en av de plassene som er såkalt "trygge" steder å handle.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

Det var min første, en god maskin det.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

Veteranmedlem
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

Sitat Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
    Det var min første, en god maskin det.
    Okey. Tåler den å sy tykkere stoffer som dongeri også? Skal ikke bare ha en maskin å reparere med, men å lage ting

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

ja så lenge en ikke syr for fort og bruker en jeans-nål går det greit. Sydde i allefall stropper til mei tai og det blir jo fort fire lag der en fester, hendte jeg brukte dongeri og det gikk greit, men noe mer enn fire lag tror jeg den hadde slitt med.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Connecta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,509

Jeg skulle kjøpe meg min første symaskin for et år siden, og ble rådet til å ikke kjøpe en så dårlig maskin at den ville bremse meg sånn uten videre. Det tok ikke mer en et par dager fra jeg fikk den til jeg hadde laget en t-skjorte uten noe større problem. Mitt valg falt på en Husqvarna Emerald 203, men den kostet rundt 5000. Jeg vet de har varianter til 2-3 000 som skal være gode, Emerald 116 og 118 f eks.
    Mamma til tre herlige unger,

Storebror april 02, lillesøster juni 05, bittelillesøster mai 12.

Seniormedlem
    Rykte
    Linka1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Meldinger
    1,889

Håper du ser at det fins noen gode tips inne på www.visyr.no .

Veteranmedlem
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    3,005

Noen her som har prøvd Brother Nv10 anniversary da? Eller andre maskiner fra brother? Og hvilken erfaring har dere med de? Gode maskiner eller?

Medlem

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    69

Sitat Opprinnelig postet av roxette Vis post
    Hei roxette.
    Har du kjøpt deg symaskin enda?
    Om ikke så gå inn på www.symaskiner.no som Linka 1 skriver og kjøp deg en Janome JR 1012 til Kr. 1.695.-
    Dei har jeg gjordt og det er en helt ok maskin til vanlig bruk. Syr i all slags tøy uten problem og er veldig lett å bruke.
    Tok bare noen dager fra den var bestilt til jeg fikk den.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Hvilken bil skal vi velge?
      Av Lykke81 i forum Klær og utstyr
      Svar: 48
      Siste melding: 03-11-2007, 18:10
    2. Hvilken skal jeg velge?
      Av Multebær i forum Barnevogner
      Svar: 17
      Siste melding: 22-07-2007, 15:01
    3. Hvilken OTH skal jeg velge??