Vi har gått oss inn i en vond sti hva kommer til middager. Det er det samme som går igjen uke etter uke, og vi begynner å bli litt lei (mest mannen da...). Mye av grunnen er at jeg er kresen, og jeg er feig, rett og slett for feig til å prøve nye ting, og hvertfall hvis jeg får de presset opp i ansiktet med beskjed om å smake (husker fortsatt med gru barnehagen da jeg var liten hvor det ble gjort).
Det som går igjen hos oss er: fiskekaker, fiskepudding og innimellom fiskeboller, vanlig fisk når vi husker på å ta det opp av frysern, kylling, spagetti, tomatsuppe, pølser, pannekaker innimellom, taco og pizza.
Det er mest ukedags-maten vi trenger litt tips og inspirasjon til å gjøre mer variert og spennende....Men, det setter jo sine begrensninger når jeg er så kresen også.....Jeg spiser f.eks. ikke rødt kjøtt, ikke kokte grønnsaker, ikke kokt potet (chips og røsti går fint), ikke sauser og kun tomatsuppe av suppetyper. Jeg vet jeg må bli flinkere til å smake på nye ting, men vet ikke helt hvordan jeg skal greie det...
Sosiale Bokmerker