+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Overgang til storebarnsavdeling

  1. #1
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    suupaahGirl sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,205

    Overgang til storebarnsavdeling

    Jeg har ei jente på 2,5 år som begynte på storebarnavdeling i januar. I starten gikk det egentlig veldig greit, men nå er det litt mer tullball. Når jeg henter henne får jeg samme beskjeden hver dag:"Hun har grått en del, vært litt utilpass og blir fort sint om hun ikke får det som hun vil". De siste dagene har hun loknet på gulvet eller på sofaen mellom kl 18 og 18.30. HEILT skutt!!! Nå skal det sies at hun var hjemme med feber i over ei uke. Hadde sin første dag nå på tirdag. Det var ve egentlig etter denne uka det heile begynte. De sier de ikke heilt kjenner henne igjen... Kan det være at den uka med sykdom sitter igjen enda? Syns det er så rart at hun er sååå tappa og sliten på kvelden nå de siste dagene. I starten da hun begynte merket vi ikke noe forskjell på at hun var mer liten enn før. Kunne glatt være oppe til halv 8.

    Har så lyst at ho skal kose seg og ha det gøy, ikke gå rundt å være utilpass og sutre. Noen tips/råd/erfaringer??

    Tusen takk
    07
    09

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Overgang til storebarnsavdeling

    sover hun i bhg?
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    suupaahGirl sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,205

    Sv: Overgang til storebarnsavdeling

    Nei, hun sluttet med det for en stund siden (på småbarnsavdeling). Det har jo slått meg at hun kanskje trenger det igjen nå i og med dagene på storbarn sikkert er mye mer "krevende"...men det som er litt rart er at hun kan være utilpass fra tidlig på dagen (da kan hun neppe være utslitt). Hun burde kanskje hatt en mulighet for å slappe av en stund på dagen, men de har ingen sofa eller lignende på avdelingen. Det var en dag de hadde tilbydt henne ei vogn, og da la hun seg ned og slappet av ei stund. Sov ikke, men koblet av litt. Gikk kanskje litt bedre etter det...men ikke sitt vanlige jeg likevel. En annen ting jeg har tenkt på er at det kan være som en ny "tilvenning" som etter ferie ol. Hun var jo hjemme i totalt 11 dager (inkludert helger).
    07
    09

  5. #4
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Overgang til storebarnsavdeling

    Min sønn begynte på storbarnsavd i høst. Det var rett før han ble 3. Merket det samme hos ham, utslitt om kveldene. De sa at det var svært vanlig den første tiden, for det er mye nytt for dem i starten, ny barn og voksne å forholde seg til, nye "regler", alt nytt.
    05
    08

  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bella sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    38

    Sv: Overgang til storebarnsavdeling

    Overgang fra liten til stor avd i barnehagen kan være tøff for mange. Hverdagen er ganske så forskjellig fra en småbarnsavdeling. Det er flere barn, høyere støynivå, færre voksne og helt andre forventninger til barn på en stor avd. Samtidig som de må forholde seg til nye barn og voksne, andre rutiner ol. Så en overgang i seg selv krever mye av barnet og det er ikke rart hun er sliten. Hvis hun samtidig har vært syk, er hun jo også mer sårbar for disse forandringene og ifølge reaksjonene hennes er det mye som tyder på det.

    Jeg synes du skal ta den en samtale med barnehagen, og fortelle hvordan du opplever dette. Kanskje hun skal prøve å få en hvile tid på dagen? og hvordan kan barnehagen tilrettelegge dette på en bedre måte for datteren din? Ta datteren din på alvor, la henne få den tiden hun trenger på ettermiddagen til å hvile og bearbeide dagen.

    Lykke til
    05 06 12

  7. #6
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    suupaahGirl sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,205

    Sv: Overgang til storebarnsavdeling

    Ja, jeg har bestem meg for at om dette fortsetter så må jeg ta en prat med dem om å tilrettelegge etter hennes behov (om hun feks er trøtt). MEN, når det er sagt, så leverte jeg jenta i dag. Hun var strålende blid og alt var bare bra (det har det forsåvidt vært alle dagene før også), så jeg var veldig spent da jeg hentet henne for å høre hvordan dagen hadde gått. Da fikk jeg bare til svar at det hadde gått kjempebra. Merket det også da vi kom hjem. Jenta var så mye blidere og langt fra så sliten. Hun var sitt "gamle jeg". Hun la seg til vanlig tid (klokken 1900), og det er det mange dager siden sist. Forrige uke sovnet hun jo på gulvet kl kvart over seks eller halv 7. Hadde ikke sjangs å holde henne våken til 1900. Jeg hadde jo et håp om at en rolig helg hjemme kanskje skulle hjelpe på, samle seg litt etter en travel uke og få sjuka skikkelig ut av kroppen. Det er nettopp dette jeg kanskje tror har skjedd, og jeg håper så inderlig at det skal fortsette sånn . Så godt å hente henne i barnehagen å slippe å høre at hun har grått mye og vært så uttafor (hvertfall for meg som er så pass hønemor :P)

    Takk for alle svar
    07
    09

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Overgang fra 2 til 3
      Av Uregistrerte i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 0
      Siste melding: 04-09-2008, 12:48
    2. Min overgang til 2007 :)
      Av mayen i forum Fødselshistorier
      Svar: 29
      Siste melding: 22-07-2007, 19:39
    3. Overgang i morsmelk
      Av Anki79 i forum September
      Svar: 2
      Siste melding: 24-10-2006, 15:09
    4. Overgang fra bag til sportsvogn - når?
      Av Fjolla i forum Barnevogner
      Svar: 3
      Siste melding: 26-06-2006, 09:02
    5. Overgang fra bhg til kontantstøtte??
      Av Elis@beth i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 1
      Siste melding: 22-09-2005, 15:00

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine