+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: Hvor finner man styrke???

  1. #1

    Hvor finner man styrke???

    Hei dere.
    Sitter nå her og er sliten og lei...og lurer på hvor dere klarer å hente styrke til å klare en hverdag til???
    Det har seg sånn; jeg har en sønn på 8 år, som for øyeblikket har diagnosene: adhd, muskel hypotoni og feil i anteversjonsvinkelen (feil vinkel der lårbeinet treffer hoften, og må muligens opereres neste år). Vi har vært under utredning hos BUP siden han var 4 år. Nå er det nye spørsmål som legges på bordet; nå er det psykotiske problemer og muligens en diagnose innen autisme spektret.

    Så jeg kan si at hverdagen her er veldig slitsom og krevende. Det er daglig tlf fra SFO eller lærer om at ting er helt umulig på skolen. PTT har til og med bedt oss vurdere spesialskole så fort som pokker. Så det vil si at min kjære sønn ikke fungerer hverken på skolen eller her hjemme.

    Etter uttallige samtaler med BUP hvor jeg sier at jeg ønsker veiledning på hvordan å takel hverdagen, så er det ikke mye hjelp å få. Dette sliter på alle i familien og vi føler vi nærmer oss kanten på et stup nå.....

    Og ikke nok med det, så fikk vi et stort sjokk i høst ferien hvor vi fikk vite at lillesøsteren hans har diabetes type 1. Så etter et sykehusopphold nå, så meg si at hverdagen er mye mer krevende enn de tidligere var.

    Så jeg spørr så inderlig her...hvor henter dere styrken deres?
    Jeg er redd jeg bare er tom og lei akkurat nå.

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kitty80 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    tilbake i Indre
    Meldinger
    1,201

    Sv: Hvor finner man styrke???

    Jeg har ingen kloke ord og gi deg, men jeg vil så gjerne gi deg en Høres slitsomt ut i Gammelsmurfheimen
    Mamma til verdens beste

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Februarmamsen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Eidsberg
    Meldinger
    7,035

    Sv: Hvor finner man styrke???

    høres ut som dere har det veldig tøft hjemme ja...
    Min erfaring er at det er utrolig slitsomt å være en ressurssterk mamma som står på for barna sine. Man skal kjempe for sitt barn på så mange ulike arenaer. Dette har du full kjennskap til...
    Den styrken du etterlyser hvor man tar fra... ja den henter man fra et reservelager et eller annet sted i hjerte... men dette laget blir en dag tomt for styrke, selv om vilja og tro på bedre tider fortsetter.
    At du er tom og lei er du nok ikke den eneste mamman med utfordringer som opplever. Jeg er selv der om dagen og det er virkelig ikke noe morsomt sted å være...
    Håper du finner den styrken du søker og masse lykke til med hverdagen

  5. #4

    Sv: Hvor finner man styrke???

    Huff, det høres ut som dere har mye å streve med. Styrken finner man vel et sted langt inne i seg selv, men det er ikke uante reserver av styrke der heller (i alle fall ikke hos meg).

    Har dere vurdert å be om noe avlastning til gutten deres? En helg i måneden eller noe hvor dere bare kan være dere og søsteren. Om man finner en god avlastningsløsning, kan det være veldig positivt for gutten også som får nye impulser samtidig som det blir fullt fokus på han også.

    Stor (07/02)
    Mindre (07/04)

    Minst (06/08)

  6. #5
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Simba77 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,391

    Sv: Hvor finner man styrke???

    Får dere ikke tilbud fra BUP om å begynne på Dinosaurskolen?
    En skole for barn med adferdsproblemer.Vi går der nå og er superfornøyd.Vi foreldre er under opplæring og barna er for seg selv under opplæring.Lærere fra skolen kan også komme på kursing.
    Vi har lært så utrolig mye om oppdragelse siden vi startet der,mange av rådene vi prøver ut hjemme har positiv innvirkning på barnet.

    Skolen følger prinsippet til Carolyn Webster-Stratton.Følger med ei fin bok vi leser i "de utrolige årene"


    Hadde jeg kun fått telfon hjem fra skole og Sfo om de gale tingene gutten gjør.Så Hadde jeg gitt de ei bok der de skal skrive en positiv ting som gutten gjør hver dag!!
    De ser jo bare det negativet og fokuserer kun på det!Hva om de kan se det positivet med gutten og skryte og rose han for den minste brae ting han gjør,da vil de fort se en gutt som gjør mere og mere positive ting!!Gjør det gjere hjemme og,om dere ikke alerede gjør det.

    Vi prøver å overse den negative adferden så godt vi kan nå,ingen oppmerksomhet på den.Men hver minste bra ting blir rost opp i skyene.Det blir alerede minfre av negativ oppførsel og mere og mere positiv
    november-05 februar-09

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Hvor finner jeg
      Av busymum i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 5
      Siste melding: 14-12-2007, 13:12
    2. Hvor finner jeg...
      Av Jamba i forum Klær og utstyr
      Svar: 5
      Siste melding: 05-12-2006, 18:23
    3. Hvor finner jeg.........
      Av Tryll-Tryll i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 4
      Siste melding: 22-09-2006, 22:44
    4. Hjelp! Hvor finner jeg oversikt over hvor mye en legesekretær tjener??
      Av Tidligere bruker i forum Arbeidsliv og utdanning
      Svar: 5
      Siste melding: 25-07-2003, 11:46
    5. Hvor finner jeg?
      Av Maimamma i forum Forumhjelp og datahjelp
      Svar: 2
      Siste melding: 16-01-2003, 22:38

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine