+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Soving, 3 mnd. (snart 4 mnd.) baby...

  1. #1
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sweet Candy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Asker
    Meldinger
    1,377

    Soving, 3 mnd. (snart 4 mnd.) baby...

    Gutten min blir 4 mnd. om 2 uker. Hvor mye søvn skal han ha da, og hvor lenge bør han sove? Jeg sliter ofte med å få han til å sove på dagen. Han kan sovne, men sover da i korte perioder, og er veldig urolig. Når han sover slik får han ikke egentlig den søvnen han trenger føler jeg, fordi han er mye sur og grinete, og til tider bikker det helt over og han blir hysterisk og nekter smokk. Ingenting hjelper for å få han til å sove heller da. Etter mange timer kan han slokna, da gjerne fra 15-17 tiden, men da sover han leeeenge, gjerne til 22 tiden faktisk, men synes han bør få sove når han endelig sovner. Jeg liker ikke å vekke han heller, men noen ganger må jeg det. Vet at hvis jeg vekker han tidligere vil han sove igjen kort tid etter allikevel, så da kan han jo egentlig bare sove, men lurer på om den lange soverunden ødelegger nattsøvnen. Han sovner stort sett med en gang av seg selv uten problem på kvelden, og sover en god stund, selv om han har sovet lenge på ettermiddagen og, men da han våkner for mat sånn ved 4 tiden nekter han å sove igjen. Jeg tror det kan være pga. at det er lyst (bor i Finnmark, begynner å bli lyst tidlig nå), men er redd for at det er pga. ettermiddag/kvelds sovingen også. Noen råd??? Har ikke så lyst til å stå opp 4 hver dag.
    *Klem fra Sweet Candy og Martin*





  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Soving, 3 mnd. (snart 4 mnd.) baby...

    Hadde kanskje hjulpet å fått han til å sove den lange stunden noen timer tidligere på dagen. Hjelper det om du legger han i vogna og trillen en lang tur feks midt på dagen? Mine sovnet alltid i vogna når de var så små og kunne sove der så lenge vogna var i bevegelse.
    Tenker at om han får en lang lur midt på dagen og heller en kortere dupp på ettermiddag/tidlig kveld så snur han kanskje etterhvert på natta også slik at han ikke mener det er dag kl 0400 men kanksje kl 0600 i stedet?
    Ikke enkelt å snu barna heller, men sørg for gode rutiner og prøv å få han til å sove tidligere på dagen, det er nok det eneste som kanskje kan hjelpe litt? men han sover jo bra og lenge for alderen synes nå jeg da. Mine var våken med 1,5-2 timers intervaller døgnet igjennom langt opp i alder.

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sweet Candy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Asker
    Meldinger
    1,377

    Sv: Soving, 3 mnd. (snart 4 mnd.) baby...

    Sitat Opprinnelig postet av Tini 2 Vis post
    Hadde kanskje hjulpet å fått han til å sove den lange stunden noen timer tidligere på dagen. Hjelper det om du legger han i vogna og trillen en lang tur feks midt på dagen? Mine sovnet alltid i vogna når de var så små og kunne sove der så lenge vogna var i bevegelse.
    Tenker at om han får en lang lur midt på dagen og heller en kortere dupp på ettermiddag/tidlig kveld så snur han kanskje etterhvert på natta også slik at han ikke mener det er dag kl 0400 men kanksje kl 0600 i stedet?
    Ikke enkelt å snu barna heller, men sørg for gode rutiner og prøv å få han til å sove tidligere på dagen, det er nok det eneste som kanskje kan hjelpe litt? men han sover jo bra og lenge for alderen synes nå jeg da. Mine var våken med 1,5-2 timers intervaller døgnet igjennom langt opp i alder.
    Det er det som kan være problemet nemlig. Han sover gjerne en periode på morgenen, men når han blir trøtt igjen etter å ha tatt den luren er han nesten umulig å få til å sove igjen, og så til slutt slokner han på ettermiddagen, og da har jeg ikke hjerte til å vekke han heller. Jeg har prøvd å vekke han for å la han være våken litt før sengetid, men da blir han bare grinte, virker som det går bedre ved å vekke han, kle på pysj og så gi melk. Vogn er han ikke mye glad i, og ofte er det problemer med å trille her pga. at det snør mye om dagen og veien er ofte dekt med snø så det blir vanskelig å komme seg noen steder. Dessuten så er det få steder jeg kan trille... Men han sover godt til så liten å være, bare det at jeg har ikke så lyst til å starte morgenen da.
    *Klem fra Sweet Candy og Martin*





  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Soving, 3 mnd. (snart 4 mnd.) baby...

    Hei igjen!
    Nå er det sikkert ikke mye snø igjen ute siden du bor i Asker og om du ikke kommer deg på tur så rugg på vogna inne eller på verandaen / terrassen. Kjør en tur i bilen om han feks sovner ved kjøring. Alt for å prøve å få til at han sover litt før på dagen hvis ikke får du ta tiden til hjelp så snur det seg nok sakte av seg selv han er jo tross alt ganske liten enda

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Bilstol til baby på snart 7 mnd
      Av Lise_25 i forum Bilsikring
      Svar: 3
      Siste melding: 29-05-2008, 17:00
    2. Svar: 41
      Siste melding: 22-02-2006, 16:56
    3. soving på dagen,baby 6 uker
      Av doderlein i forum Søvn
      Svar: 3
      Siste melding: 09-02-2006, 01:05
    4. Soving - 9mnd baby
      Av Smidie i forum September
      Svar: 5
      Siste melding: 09-06-2005, 17:03
    5. soving-baby 5 mnd!
      Av nettie i forum Søvn
      Svar: 5
      Siste melding: 19-11-2002, 01:21

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine