Hva tenker dere om følgende:
Hentet barnet mitt på 2,5 år i barnehagen og oppdager at det mangler 2 par sko. Ute møter jeg et av personalet som forteller at det var veldig travelt og mitt barn, sammen med 2 andre hadde hentet flere par sko i garderoben og kastet over et gjerde mens personalet var opptatt med andre gjøremål (Gjerdet er satt opp for å avgrense mot et område med kratt og elv -og det som kommer over der er å anse som tapt. Jeg gjorde et forsøk, men måtte gi opp før jeg var halveis).
Jeg får beskjed om å gå hjem og snakke med mitt barn om at slikt skal en ikke gjøre og jeg kjenner at jeg blir veldig opprørt. Først og fremst fordi de har latt barna være uten tilsyn, og det fort kunne blitt mer enn materielle tap. 3 barn har ubemerket klart å gå inn i garderoben og hentet med seg flere par sko som de deretter har kastet over dette gjerdet -og dette uten at noen av de voksne har registrert det. Jeg vil anta at de trengte 10-15 minutter for å gjøre dette. Hva om de feks hadde funnet et hull i gjerdet -da kunne det fort gått veldig galt. Er det greit å la et barn på 2,5 år være uten tilsyn i 10-15 minutter ?
I tillegg mener de at de ikke har noe ansvar for klær/ting som blir tapt i barnehagen. Jeg har hatt barn til og fra i barnehage siste 15 år, og har selvsagt opplevd at klær forsvinner og at de blir ødelagt i lek. Det er slikt som skjer.
Men når noe forsvinner fordi de voksne ikke gjør jobben sin, da mener jeg at de har et visst ansvar. Hva tenker dere?
Sosiale Bokmerker