+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Rosa gutter?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kel1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    601

Rosa gutter?

Til dere som har gutter, noen som er inne i en rosa periode?

Her er mini veldig glad i både "gutte" og "jente" leker og ønsker seg reserbil og prinsesser til jul

Kanskje han er noe foran skjema siden en yngre kollega av meg på jobben (27år) også ønsker seg det til jul

Tidligere i år, dvs i sommer, måtte han mase ganske hardt før han fikk en hello kitty trillevogn, Til slutt kom jeg frem til at det er jo bare dumt dette med gutte og jenteleker. Selv likte jeg jo bare sånne såkalte gutteleker som barn. Med trillevognen går han ofte tur med en bamse oppi og en bil på slep.

Leken han har igrunnen blitt mer mangfoldig etter at han fikk litt rosa leker.

Ellers så syns jeg det er litt synd at lekene er så innmari rosa eller mørke blå...
    Lillegutt kom til verden feb 2009

2.  
    Seniormedlem

Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

Sv: Rosa gutter?

Nå har jeg litt eldre gutt og han leker stort sett bare med gutteleker. Men en av naboguttene har bestandig lekt med jenteleker, My Little Pony, dukkehus, Barbiehus, småting osv. Når han blir invitert inn til en av kompisene er det ikke uvanlig at han er å finne på søsterens rom. I tillegg liker han best å leke med jenter.

En annen nabogutt forelsket seg helt i en av nabojentens rosa sykkel. Brukte kun den når vi var ute. Tror det har gått over, men da kan han ha vært rundt 3 år.

Det hender at mine barn leker fint sammen (legg merke til "det hender") og da er det ikke utenkelig at leken er dukker, lekekjøkken eller Barbie.
    2006 2008

Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.

Supermedlem
    Kel1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    601

Min lille leker mest med gutter. Han og bestekompisen hans i barnehagen pleier av og til å ta på seg noen rosa prinsessekjoler mens de reser rundt med noen biler

I dukkekroken pleier de + noen andre gutter på avdelingen også å leke fly. Gutta har virkelig dreis på sakene. De dytter virtuelle kofferter inn i de virtuelle hyllene over setene og tar plass. Noen ganger leker også min lille og hans kompis flyvertinner og da er uniformen de samme rosa kjolene. De deler ut lekemat og beverte de andre guttene som er med på flighten
    Lillegutt kom til verden feb 2009

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Zemoc sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Meldinger
    7,203

Min gutt har jo to storesøstre, så han blir jo eksponert for en del rosa og "jenteleker" uansett. Han får nå leke med hva han vil, enkelte gang kan han leke med dukker og pet shop osv, og han syns rosa er veeeldig fint og at hello kitty er veeeldig søt, men stort sett er han veldig gutt, og har biler, motor, verktøy og mye fysisk lek i fokus.
    T mar-09
    R jan-06
    O okt-03
    For verden er dere tre i mengden
    For meg er dere alt

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Gutter på tur..
      Av Uregistrerte i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 23
      Siste melding: 25-09-2008, 14:02