+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: Er han alllergisk mot kumelk?

Er han alllergisk mot kumelk?

Filip nærmer seg året, og HS har gikk grønt lys for å starte tilvenning av kumelk.
    Vi blander foreløpig 60/40 med MME og hel melk, og dette har resultert i diare hos lillegutt. Ingen magesmerter, men veldig løs mage. Vil dette si at han ikke tåler melk?

Vi har latt være å gi han kumelk i dag, og skal ringe HS i morgen, men om noen har tips her inne tar jeg de gjerne imot

2.  
    Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Er han alllergisk mot kumelk?

Det kan være forbigående, det kan hende det er litt for tidlig for ham og det kan hende det er en konkret reaksjon som feks laktoseintoleranse. Jeg ville sett an litt, ventet litt med melka og prøve igjen forsktig litt seinere. Har du forsøkt lettmelk?

Nei, vi har kun prøvd hel melk.
    Jeg tenker vi lar det ligge på hyllen en stund til, og prøver med lettmelk om en periode

Takk for svar Berta

Juniormedlem
    Rykte
    Nyx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2013
    Sted
    Norge
    Meldinger
    2

Hei Animor

Vi opplevde noe av det samme med vår jente som nylig ble ett år. Vi har aldri fått påvist at hun har noen melkeintoleranse, men ser at hvis det blir for mye melkeprodukter, reagerer hun med løs mage. Vi har derfor valgt å ikke gi henne kumelk å drikke daglig, gir henne heller rismelk med tilsatt kalsium. Gir henne også små mengder yogurt noen dager i uken og gulost. Dette fungerer veldig bra. Kan nok absolutt være at det er en tilvenningsfase. Så lenge det ikke er magesmerter er det et godt tegn tenker jeg Lykke til!
    Gullegutten 090809 & Gullejenta 211211

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bonsai sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    1,400

Det vi fikk råd om av allergilegen vår var gradvis tilvenning i form av først yougurt, gjerne naturell, i et par uker tid. Deretter brødskive med gulost et par ukers tid. Til slutt HELMELK, ikke lett eller skummet! Men det som er viktig med den melken er å gi den et oppkok, og gjerne kjøle den ned igjen.

Før vi startet med dette reagerte hun på melkeprodukter med eksem over hele kroppen, magesmerter og forstoppelse. I dag tåler hun all melkemat.
    Det er ingen vits i å se tilbake på fortiden, det er ikke den veien man skal likevel!

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Kumelk
      Av *Hufsa* i forum September
      Svar: 14
      Siste melding: 26-06-2007, 20:06
    2. kumelk
      Av Ferskna i forum Amming og flaske
      Svar: 2
      Siste melding: 15-08-2006, 16:53
    3. fra MME til Kumelk