+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Amming og stillinger

  1. #1

    Amming og stillinger

    Hvorfor skal det være så ford*mt vanskelig å amme?!!! Da tenker jeg på stillinger/ posisjoner som er gode både for meg og baby. Jeg har prøvd alt av puter og stillinger, og har to ulike ammeputer, både "bananformet" og smultringformet. Får ikke til!! Resultatet er at jeg har vondt i alle sener og muskler i overkroppen, og min 4uker gamle baby ligger aldri iktig ondt og hele ammesituasjonen er blitt noe negativt jeg gruer for. Ikke får han ro heller, og koser seg nok ikke særlig for han dier bare dårligere og dårligere. Føler ikke at helsesøster tar meg alvorlig, så det har vært svært dårlig med hjelp fra helsestasjonen. Hun anbefaler meg gang på gang å bare gi gutten flaske i stedet, noe jeg er sterkt uenig i. Vet noen om Det finnes instruksjonsvideoer noe sted for disse ammeputene? Finner ikke noe selv. Har vært i kontakt med Ammehjelpen, men det er svært begrenset hva de får gjort per Mail. Jeg er DESPERAT!! Tar i mot ALLE tips med takk!!

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mymlen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Moelv
    Meldinger
    1,311

    Sv: Amming og stillinger

    Har du en sofa eller lenestol med armlener? Prøv deg fram først uten baby. Sett deg i en stilling som er god for deg, og som du kan hvile albumene med senka skuldre. Enten mot armlene, pute ammepute eller lignende. Jeg fikk aldri ammepute til å funke for meg, men har klar å amme tre barn i tilsammen 5 år ved hjelp av andre ting. Hvis jeg ikke hadde noe annet så tok jeg det ene beinet under det andre (sånn halv skredderstilling) og brukte låret. Uansett hva du gjør så er det å slappe av i skuldrene det viktigste! Lykke til!
    Sitat Opprinnelig postet av Pipling
    Mymlen har som vanlig helt rett!!
    Mymlen
    Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

    Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
    Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen

  4. #3
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Amming og stillinger

    Hva med å få en ammehjelper hjem til deg og være hos deg en liten stund for å hjelpe deg?
    Jeg brukte bretta dyner som ammeputer eller store, gode voksenputer som vi har i senga.

  5. #4

    Sv: Amming og stillinger

    Takk eskal dere ha, men jeg har forsøkt det meste. Hvis jeg senker skuldrene så slipper baby taket HVER gang. Jeg har forsøkt sofa, lenetol, skredderstilling, bena i kors, puter, dyne alt! Er så fortvilet over at noe så naturlig skal være så umulig for oss uansett hvordan jeg sitter så kan jeg ikke senke skuldrene uten at han slipper taket, hvorfr er det sånn? Nå er han 4 uker og det blir værre og værre. Og hvorfor trekker baby hodet vekk fra brystet når han først har fått tak? Dette er også noe som har eskalert, og jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt! Har sendt masse Mail med en dame fra Ammehjelpen, men de har ikke funnet noen i mitt distrikt, så de har ingen som kan komme. Jeg gråter og stresser med dette hver bidige dag, og er i ferd med å gi opp hele ammingen. Dette var mitt siste håp Anyone? ALLE tips er velkomne for hverken skuldrene elle psyken min orker mer.

  6. #5

    Sv: Amming og stillinger

    Så fint at du ønsker å amme, men så leit at du ikke får til en god stilling. Skjønner du har prøvd alle putevatianter.. Husker du på at babyen skal ligge med sin mage mot din mage? Tett tett, ikke noe tepper eller noe mellom dere to. Babyen skal ikke måtte vri på hodet for å nå puppen. Den skal ikke ligge på ryggen på puta eller i armene dine. Prøv å ta armen mellom beina på babyen og legg håndflaten din på ryggen til babyen og "trykk" mage mot mage.

    05 og 07

  7. #6
    Juniormedlem
    Rykte
    Gulli_70 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Nær Oslo
    Meldinger
    22

    Sv: Amming og stillinger

    Jeg strevde også med ammeputen jeg hadde, og prøvde ulike puter. En babydyne sammenbrettet og låst med sikkerhetsnåler fungerte en periode for meg. På sykehuset fikk jeg prøve den beste(?) nyfødtammeputen:



    Noen får til å amme i sjal eller slynge, kanskje det er verd å prøve?

    Uansett, dette er en fase som vil gå over, prøv å stå i det! Ammingen min gikk hvertfall fra å være smertefull til noe jeg gruer meg til å avslutte.
    f/d 2010 f 2011

  8. #7
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Amming og stillinger

    Jeg tenker at her er nok ikke ammestillingen problemet ut ifra hva du skriver etter hvert her, men mer teknikken eller noe med barnet eller deg? Jeg tenker det at noen må se deg amme en liten stund for å observere hva som skjer. Kontakt helsesøster som kan komme hjem til deg, kontakt ammepoliklinikken på sjukehuset eller barsel for å sjekke om du kan komme dit (siden ingen andre kan hjelpe deg) for at de kan observere dere (du kan som regel det frem til 6 ukers alder).

  9. #8
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    124

    Sv: Amming og stillinger

    Har du forsøkt amming i liggende stilling (f.eks. liggende på siden med mage mot mage i senga)? Jeg også ammer kun sittende når jeg må. Småtten suger ikke like bra der/ gir seg kjappere - og jeg får ikke slappet like godt av. Liggende hender det titt og ofte at vi sovner begge to - småtten ammer i søvne. Mye koseligere og småtten får i seg mer av den feite melka fra slunken pupp. Dette fettet gjør gjerne at små babyer får mindre luft i magen (enn om det kun får den søte "tørstemelka") - så stillingen er vinn-vinn for vår del. Lykke til!

  10. #9

    Sv: Amming og stillinger

    Hvordan går det? Har du fått kommet frem til noen bedring...? Kjenner meg igjen med dette med å føle at man ikke kan senke skuldrene. For oss var det andre problemer som førte til dette. Baby med gulsott som var slapp, og ikke ville spise før hun var så desperat at hun ikke helt klarte å roe seg. Og når hun da roet seg ved puppen så sovnet hun, eller glapp taket. For jeg har flate brystvorter. Står bare litt ut om de blir tuklet litt med. Dette ble ett enormt problem for oss.. Og veldig ond sirkel. Jeg kunne ikke bruke ammepute. Jeg brukte en stor og tykk dunpute. Sammen med diverse sofaputer. Dette ble det beste for oss. Jeg fikk pakket inn puter der jeg trengte det. Fikk også god hjelp av mannen til å pakke.Puter godt rundt meg og babyen. Jeg satt også mange av gangene foroverbøyd over snuppa. Bare for å få en avveksling for ryggen. Hvor gammel er babyen din? Har du brystvorter som står litt ut? Eller er dine flate siden babyen din slipper så lett? Jeg synes det er trasig at helsesøster bare sier du skal gi flaske, ser hun ikke hvor viktig dette føles for deg?! Håper du finner en løsning. Vi klarte det i 4 måneder. Lenger gikk det ikke. Hun ville rett og slett ikke mer. Lykke til!
    2012
    2013

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Stillinger
      Av Uregistrert i forum Seksualitet og samliv
      Svar: 6
      Siste melding: 09-06-2008, 10:27
    2. Liten penis...stillinger.....
      Av Uregistrert i forum Seksualitet og samliv
      Svar: 0
      Siste melding: 23-01-2008, 22:30
    3. Opprettholde søknad på stillinger???????
      Av vikky i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 0
      Siste melding: 08-06-2007, 20:41
    4. stillinger
      Av Uregistrert i forum Seksualitet og samliv
      Svar: 28
      Siste melding: 04-05-2007, 00:18

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine