Min jente på 4 år begynner i ny barnehage, fordi vi flyttet 3 km til nabo kommunen, så da fikk ikke hun og lillebroren beholde plassen i barnehagen sin. Veldig synd siden hun har gått i den i over 3 år, og har ei bestevennine hun er veldig knyttet til.
Innkjøring i barnehagen er noe jeg har vært veldig spendt på, vi har ei lita frøken som er fort utrygg og sjenert. Innkjøring i første barnehagen gikk alt for fort med den 3 dagers planen, og jeg følte meg presset vekk for tidlig. Desverre så var det en litt vond start for henne og hun ble veldig utrygg. Det tok lang tid å bygge opp tryggheten hennes i barnehagen, og nå hadde hun det egentlig veldig bra, barnehage året 2012/13 har vært det beste året uten noen problemer ved levering. Hun kjenner gruppen sin, er trygg med de voksne som er helt fantastisk e måten de har klart følge henne opp. Hun vet sin plass i gruppa og har 2 veldig gode venninner hun leker med hver dag.
I den nye barnehagen nå så er den utrygge jenta tilbake. Og jeg er så redd for at hvis det går for fort frem så vil alt vi og den "gamle" barnehagen har jobbet med skal gå tilbake igjen. Jeg vil ha en myk overgang, men de i barnehagen ønsker jeg skal dra etter 1 time allerede dag nr 2. Det føles ikke riktig for meg.
Er det jeg som er overbeskyttende mor, eller bør jeg stole på følelsebn min at ting går for fort? :-(
Sosiale Bokmerker