Jeg vil dra fra mannen min, men har veldig lite på kontoet, siden jeg har vært så dumt til å ikke tenke på felles konto så lenge vi har vært sammen, og da betaler vi ca det samme per mnd. Han tjener 3 ganger det jeg tjener, slik at jeg ikke klarer å spare noe mens han har ingen problemer med det. Det var ikke særlig viktig så lenge jeg ikke tenkte på å skilles, men nå er det et problem, og han er ganske grisk så det blir ikke aktuelt å ordne opp nå.
Hvis jeg skal få meg ny bolig må jeg vente til han betale meg ut av huset (som han vil beholde). Jeg har en tilkallingsvikarjobb, vet aldri hvor mye jeg får i mnd, og med alle utgifter en har, blir det nok noen dager i mnd hvor jeg kommer til å slite veldig med å få mat på bordet. Jeg er ikke kresen og kan godt spise grøt hver dag når jeg ikke har barna, men slik skal det heller ikke være at jeg skal tape så mye ved å skilles... Jeg har venninner i utlandet som sier at de får en slags pensjon fra eksmannen for "tapt livs komfort" eller noe sånt, altså fordi de mister sitt sosialnivå ved å skilles. Jeg har aldri hørt om dette her i Norge, men regner med at en kan få hjelp fra NAV el. hvis det blir krise.
Er det noe som vet mer om denslags? Jeg vil skilles, men ikke at mine barn skal leve i elendigheten annen hver uke.