Hei,
Jeg har nettopp vært og regnet hva jeg brukte på husholdet vårt og kom på 70%. Jeg har ei lita lønn da, men synes det lyder ganske mye? Jeg som trodde vi var sparsomme
Hva bruker du?
Jeg tok regnestykket nå, og jeg fikk ut av det at jeg setter inn 77% av lønnen min på felleskortet vårt. Jeg syns ikke det høres SÅ mye ut egentlig. Det må være såpass da. Men vet ikke helt hva du innberegner "husholdningen" på da. Hos oss er det temmelig mye. Det er ALT av felleskostnader, til både hjem, bil, barna og dagligvarer.
De resterende 23% av lønnen går til ting som bare jeg "står for". Altså nedbetaling til Lånekassen, treningsabbonementet mitt, egne klær og bussutgifter.
2004 2010 20.02.15 19.05.15
Hei sukkerrose, takk for svaret.
Tja, 77% du... Da er det ganske likt! Mannen min betaler alle de faste utgiftene (lån på huset, strøm, forsikring, barnepass, store utgifter til bil og evt byggeprosjekt, osv) så jeg synes det var mye med 70% på husholdningen (mat, utgifter til interiør+bensin til bilen) og barn (klær, leker, buss, tlf). Resten av lønna mi går også til egne utgifter.
Sosiale Bokmerker