+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8

Diskusjon: Sår stump

tia
    Gjest

Sår stump

Hei
    Min lille Julia er så rød på stumpen. Hva bruker dere av salver mot sånnt? Jeg har brukt litt zinksalve (Natusan). Noe som er bedre å bruke?

Tia og Julia (født 2.11.01)

2.  
    Renate
    Gjest

Hei Tia

Zink er det jeg har lært er det beste mot sår hud, det holder jo væske unna slik at huden får tid til å leges. Det er jo det som brukes på sykehus/sykehjem...
    Om noen andre har tips om annet som funker bra tas det imot med takk

kaisa
    Gjest
    Heisann!

Prøv Silulen sinksalve, kjøpes på apoteket -den er veldig bra. Så lenge stumpen er sår bør du vaske med vann og smøre ved hvert bleieskift (skift ofte). La også småen få ligge å "lufte" stumpen en stund før bleien tas på.

Dette har pleid å gjøre underverker hos oss!

Lykke til!

Hilsen kaisa og Karoline snart 8 mnd.

kaisa
    Gjest
    Glemte å si en ting!

Dersom det ikke ser ut til å hjelpe, kan det være sopp. Da må du bruke Canesten. Hør på helsestasjonen!

kaisa

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cazandra sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    11,668
    Zink og lufting er bra!
    Men husk også på at stumpen skal være tørr når ny bleie tas på...og når stumpen er sår, så bør bleia skiftes ofte!
    Dette hjelper Sarah`s stump!

Lykke til

Kos fra oss
    Storesøster-2001
    Mellombror-2003
    Lillesøster-2006
    http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704

Marianne
    Gjest
    Hei Tia

Vi har brukt Weleda sin babykrem når Lasse har blitt rød på stumpen, og for oss har det fungert helt fint. Kjøpte den på helsekostbutikk. Dessuten må du passe på at stumpen er helt tørr før du har på ny bleie, og som sagt lenger oppe her; skift bleie ofte!

Marianne

Belle
    Gjest

Vi bruker nå

Barnesalve med salisylsyre, og syns det virker som den er bedre enn zinksalven.
    Men har også fått anbefalt Dr. Bøyesens barnesalve.
    Ikke alle apotek som har den

Uregistrert
    Gjest

Sv: Sår stump

Jeg har tidligere laget mye DR. Bøyesens barnesalve. Den ble for mange år siden reseptbelagt pga. innholdet av borsyre. Så det kan kun kjøpes med resept, og må lages til deg.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine