+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: Trenger hjelp med praktisk organisering!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

Trenger hjelp med praktisk organisering!

Nå er jeg lei av at alt flyter overalt Så håper noen har noen gode tips til meg

På stua har vi en veggseksjon som jeg klør etter å få ut... I den har vi da alt fra vinglass, dessertskåler, spisebrikker, diverse ladere samt en "kontorskuff" til hver... Glassene er ikke noe problem, for vi har et vitrineskap vi skal sette de i. Problemet er laderne og disse kontorskuffene (som består av alt fra helsekortene til ungene, til regninger, til fødselsdagskort). noen tips til en smart plass å legge de? Har ingen ledige skuffer på kjøkkenet heller. Sånne plastesker blir vel kanskje litt for uorgansiert? Og hvor i alle dager pleier folk å oppbevare regniner og diverse andre papirer? Vi har et kontor med et databord, men databordet skal vi flytte inn på lekerommet og pcen skal brukes til spillpc (da den ikke egner seg til noe annet). Kontoret skal vel ryddes mest mulig, tror jeg.

Ellers trenger jeg et lurt tips til oppbevaring av fotosaker (alt som har med å sette inn bilder i album, samt oppbevaring av gamle bilder som ikke er satt inn i album, eks bilder det har blitt bestilt flere kopier av).
    April-04 August-07 : 03.06.10

2.  
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ellaell sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    2,041

Sv: Trenger hjelp med praktisk organisering!

Vi har en slik kommode på stua, der vi har duker, stearinlys o.l i, pluss at to av de små skuffene oppe er rotskuffer med ladere o.l. En av skufffene er også tilholdssted for kamera, filmkamera osv. Kanskje ikke særlig organisert, men for oss funker det (vi vet jo til enhver tid hvilken skuff det forskjellige ligger i).
    Alt av glass har vi på kjøkkenet (er heldige og har et kjøkken med myyye skapplass).

Regninger har vi i en slik (neders på bildet), som står på et bord på et av gjesterommene. Inn- og utskuffe for regninger. Veldig kjekt.

Edit: Om dere ikke skal bruke kontoret til noe annet, ville jeg nok satt inn en kommode e.l der. Oppå kan dere jo ha en regningsboks og bokser til viktige papirer. Vi har alt av papirer i slike bokser:

I kommoden kan dere jo også ha en skuffe til f.eks fotosaker, en boks til gamle bilder o.l. Da har dere alt (regninger, papirer o.l) på én plass i alle fall.
    Sist endret av Ellaell; 11-10-2009 kl 16:52
    Lillerusk født november 08
    "For deg, tusen ganger til"

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lottiz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Meldinger
    2,478

Regninger og viktige papirer vi bruker ofte har jeg i kurver fra IKEA, på en hylle på kjøkkenet.

Andre kontorpapirer i en stor skuff i en Malm-kommode

Bilder og fotoalbumer har vi i en stor kiste vi fikk i bryllupsgave. Denne brukes også som settebord og står på stua slik at vi kan ta fram bildene og titte når vi sitter i sofaen.

Ladere, ledninger, fjernkontoreller etc ligger inni en pall som står under stuebordet. Sitteplass og oppbevaring i ett.

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Jan 2014
    Meldinger
    1

Hhei, ser jo at dette innlegget er gammelt. men om du trenger noen som kommer hjem til deg for å hjelpe deg med slikt så stiller vi gjerne opp. Vi er to jenter som har vår lidenskap i å organisere hjemmene våre, og har masse tips til deg. Kontakt oss gjerne på mail: [email protected] om du har noen spørsmål ang. dette.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine