Jeg ønsker å avbryte, og vi ha han ut raskest mulig. Vi bare leier, eier ingenting, leiekontrakten er i mitt navn. Jeg er mellom jobber akkurat nå, begynner i ny kontrakt i oktober. Han ønsker ikke å dra, ønsker å bli boende selv om han ønsker å avslutte samlivet (har ingen sted å dra ennå, dårlig råd). Jeg er avhengig av hans inntekt for å få betalt husleien og forsørge våre tre små til jeg kommer i gang igjen til høsten. Ulike hensyn gjør at jeg har ikke rett på noe Nav-stønad imellomtiden.
Han sier at det er den som vil bryte som må flytte ut. At jeg må flytte ut, og det er jo uaktuelt. Er det noen regler på dette at den som søker om seperasjon kan begjære at den andre parten flytter ut etterhvert? Dvs, hvordan får jeg han ut?
Og hvordan går det med meg økonomisk i mellomtiden. Toskete tid å ta ut seperasjon på når man er avhengig av den andre økonomisk. Han vil forlange 50/ 50, og da er det jo kjørt for meg, får jo ingen bidrag til å betale husleie og må vel bare gi opp? Noen som kjenner regelverk?
Sosiale Bokmerker