+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: Seperasjon, rettigheter

Anonym kvinne
    Gjest

Seperasjon, rettigheter

Jeg ønsker å avbryte, og vi ha han ut raskest mulig. Vi bare leier, eier ingenting, leiekontrakten er i mitt navn. Jeg er mellom jobber akkurat nå, begynner i ny kontrakt i oktober. Han ønsker ikke å dra, ønsker å bli boende selv om han ønsker å avslutte samlivet (har ingen sted å dra ennå, dårlig råd). Jeg er avhengig av hans inntekt for å få betalt husleien og forsørge våre tre små til jeg kommer i gang igjen til høsten. Ulike hensyn gjør at jeg har ikke rett på noe Nav-stønad imellomtiden.

Han sier at det er den som vil bryte som må flytte ut. At jeg må flytte ut, og det er jo uaktuelt. Er det noen regler på dette at den som søker om seperasjon kan begjære at den andre parten flytter ut etterhvert? Dvs, hvordan får jeg han ut?

Og hvordan går det med meg økonomisk i mellomtiden. Toskete tid å ta ut seperasjon på når man er avhengig av den andre økonomisk. Han vil forlange 50/ 50, og da er det jo kjørt for meg, får jo ingen bidrag til å betale husleie og må vel bare gi opp? Noen som kjenner regelverk?

2.  

Sv: Seperasjon, rettigheter

Hvis du er mellom jobber og ikke begynner i ny før oktober, hvorfor melder du deg ikke til vikarbyrå i mellomtiden?

Hvis leiekontrakten er i ditt navn, antar jeg du kan be ham flytte. Men da behandler du ham som en leieboer. Det er ikke lovregulert hvem som skal flytte ved samlivsbrudd.

Sv: Seperasjon, rettigheter

Ta et møte på NAV, der vil du få vite mulighetene i akkurat din situasjon. Både økonomisk nå før ny jobb i oktober, og etter det.
    Som iMum sier så er det du som kan bli boende ettersom leiekontrakten er i ditt navn.

Dere må forresten også ta et møte på familievernkontoret, ettersom det er barn i bildet her.
    2004 2010 20.02.15 19.05.15

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Seperasjon
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 1
      Siste melding: 03-10-2010, 16:15
    2. Seperasjon?
      Av GirOpp i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 1
      Siste melding: 24-08-2009, 22:46