Hei!
snuser litt på dette yrket jeg.. Noen som er det her inne?
minuset er jo bare at karaktergrensene er sinnsykt høye da
Hei!
snuser litt på dette yrket jeg.. Noen som er det her inne?
minuset er jo bare at karaktergrensene er sinnsykt høye da
Er så frekk at jeg svarer, selv om jeg ikke er det, har heller ikke planer om å bli det. Søstra mi studerer til dette i Danmark, der er det om å gjøre å kapre en praksisplass. Godkjent praksisplass ved en dyreklinikk er inngangsbilletten for dyrepleierstudiet i Danmark. Har du tenkt å ta dette i Norge, så hiv deg over bøkene fra vgs og sank poeng! Har forresten en svigerinne som tok det i Norge, hun var skoleflink og hadde bra karakterer, hun er nå sjefdyresykepleier på en klinikk utenfor London
-04
Jeg har jobbet som veterinærassistent, men syns ikke det var det helt store. Så nå gjør jeg noe helt annet.
Jeg også. (Jeg ble veterinær )Opprinnelig postet av herman3
oj det var flott!
I hvilken alder tok du dette da? Tror ikke jeg kan se for meg 6 år nå, men...
Hvor lang tid tar det?
Hva må man gå for å bli det?
Jeg vet bare at går du Grunnkurs Formgivnings fag så kan du hoppe inn på veterinærassistent.
Jeg gikk Grunnkurs Formgivningsfag, men valgte blomsterdek istendenfor.
Lykke til med vaget.
Hei Du kan ta dyrlegesekretær utdanning ved FagSenteret. Det er et årig og har samlinger slik at det er mulig å jobbe litt ved siden av. Det innebefatter også praksis, men de er mer fleksible på når og hvordan praksis man tar. Det vil si at om man jobber i klinikk eller skal jobbe i klinikk så kan man ta praksis der. I tillegg kan man avtale med klinikken om hva som passer best for dem/deg. Det er mye fagstoff, men man kan lese på nettskolen når man ikke er på samlinger. Mange som var fornøyde med løsningene i fjor. Ikke så høyt snitt som på dyrepleier og ikke så dyrt, heller. Jeg anbefaler studiet. Står om det på fagsenteret.com.
Sosiale Bokmerker