+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Skreddersydd brudekjole i Thailand

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Beverly sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,284

    Skreddersydd brudekjole i Thailand

    Vi skal gifte oss neste år.
    Nå lurer jeg på om noen av dere har sydd dere brudekjole i Thailand. Hvordan har dere evt. gjort det? Tatt med bilder? Har vært der flere ganger og vet at ingen av de kjolene som finnes der nede er min stil.
    Klem fra Beverly, stolt mamma til 3 jenter

  2.  
  3. #2
    Eria
    Gjest

    Sv: Skreddersydd brudekjole i Thailand

    Moren min fikk skreddersydd noen bluser og bukser da hun var i India. Hun hadde med bilder, ble målt fra topp til tå og ble kjempefornøyd med resultatet.

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Beverly sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,284

    Sv: Skreddersydd brudekjole i Thailand

    Det samme har jeg gjort tidligere, men jeg er usikker på om de syr en brudekjole.
    Klem fra Beverly, stolt mamma til 3 jenter

  5. #4
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Skreddersydd brudekjole i Thailand

    Jeg fikk sydd meg endel dressjakker og bukser i Bangkok da vi var der. Selv om de tok mål flere ganger underveis og samt at skredderen var dyktig (Åse Kleveland er kunde hos ham), ble jeg ikke helt fornøyd. Likte rett og slett ikke snittet, buksene satt ikke slik de skulle.

    Men det finnes sikkert mange som er blitt veldig fornøyde. Bare sørg for at du finner en skredder som kan faget sitt skikkelige. Det er haugevis av skreddere der, og det var ikke all søm i vinduet som var pent sydd, mye skjeve sømmer enkelte steder.
    05
    08

  6. #5
    Tilly
    Gjest

    Sv: Skreddersydd brudekjole i Thailand

    Ei venninne av meg fikk sydd brudekjole der. Hun hadde med bilder og greier, og han var flink. Men hun endte opp med å leie kjole her hjemme, for det ble ikke sånn hun hadde tenkt likevel. Det blei ikke helt perfekt og det skal det jo være på en bryllupsdag. Kjolen ble farget og endte opp som selskapskjole.

    Vit hva du skal ha, og ikke gi deg før du er fornøyd. Ofte er det slik at hvis ikke du blir fornøyd betaler du bare for stoffet.

  7. #6
    Nusla
    Gjest

    Sv: Skreddersydd brudekjole i Thailand

    Jeg fikk sydd meg brudekjole i Bankok og ble veldig fornøyd!

    Jeg fallt for en kjole i et brudemagasin men klarte ikke å finne noe lignende her hjemme. (Kontakta designeren i England og kjolen kosta nesten 20.000,- ) Tok med meg bilde, skisse av ryggen og stoffprøve (tilsendt av designeren ) til Thailand. Var ikke noe problem og finne skreddere som ville sy, men sleit litt med å finne passende stoff til kjolen.. (veldig spesielt stoff) Til slutt tok den ene skredderens assistent oss med til et kjempestort marked hvor vi gikk rundt i to timer til jeg fant det jeg lette etter! Kjolen ble sydd på under to døgn, hadde intrykk av at de jobbet både dag og natt.. De rakk akkurat å få den ferdig til vi skulle reise videre siden jeg hadde brukt så lang tid på å bestemme meg for skredder og stoff

    Ble veldig fornøyd jeg altså Betalte ca 2000,- kr for kjolen og får fremdeles julekort fra skredderen

  8. #7
    Uregistrert
    Gjest

    :) Sv: Skreddersydd brudekjole i Thailand

    Nusla: Ååååh! Hvilken skredder brukte du i Bangkok?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine