+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Tips til rask flytting!!

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Tips til rask flytting!!

    Hei...

    Trenger tips til rask flytting til nytt hus. Skal jeg flytte nå så tror jeg at jeg må flytte fort så jeg slipper å kjøre 30 km fram og tilbake så mange ganger.

    Hva er best å gjøre først og sist???

    Jeg må leie henger for å få med meg ting.

  2.  
  3. #2
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Tusen hjertelig takk for svar. Hørtes fornuftig ut.

    Jeg er ikke så himla praktisk av meg så greit å få noen nyttige tips... det med dopapir var lettvindt istedet for avispapir.

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Butikker presser som regel eskene med en gang, så be de legge av esker til deg.

  5. #4
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Høns sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,266

    Sv: Tips til rask flytting!!

    For all del ikke bruk dopapir - det er noe herk. Kjøp heller silkepapir på f.eks binders. Du får en stor bunke, og det er supergreit å pakke i. går innmari kjapt. Ellers mange kjekk tips fra isilme.

    Banankasser er genialt!
    Høns & gutta

    2002
    2008

  6. #5
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Høns sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,266

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Likte også dopapir inntil jeg fant ut av silkepapir! Heaven!
    Høns & gutta

    2002
    2008

  7. #6
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Brusglass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    I det hvite hus...
    Meldinger
    603

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Sist jeg flyttet,pakket jeg alt av tallerkner,fat osv. i hver sin pose av den typen vi bruker til matavfall.Vi har ganske tykke papirposer til matavfall,og det var garantert den enkleste måten å pakke på.Legg i,pakk ut og sett i skapet,ikke sverter det eller noe Men,det er vel ulikt system for den typen avfall overalt,så ikke sikkert dere har de vi har..
    Stolt mamma til '90,'92,'99 og '00

  8. #7
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Ofte er det mulig å finne brukte flyttekasser også - utrolig hva folk har stående av og til. Spør noen du kjenner som nettopp har flyttet f.eks, eller kanskje det gis bort noe sånt på finn.no
    Også anbefaler jeg deg å få tak i eller leie en kassebil - utrolig lettvint og ikke så dyrt som man skulle trodd! du kjenner sikkert noen som kan kjøre den om du ikke vil selv. Og ring rundt og spør venner, brødre osv om flyttehjelp mot pizza eller noe. Da er det gjort på null komma svisj og du slipper å slite deg helt ut.

  9. #8

    Sv: Tips til rask flytting!!

    De gangene jeg har flyttet har jeg pakket i bananesker som jeg har fått i diverse matbutikker, Supre å pakke og enkle å bære
    NS april 2009


  10. #9
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Tusen takk for mange tips her... tror det skal gå greit.

    Eneste vemodige er vel at flere her jeg bor har uttrykt at de syns det er trist at vi flytter. Men som sag jeg flytter bare 30 km og det er jo ikke akkurat verdens ende..men litt trist ja...
    Sist endret av geysirland; 24-09-2009 kl 20:56

  11. #10
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Pakk en eske med ting dere trenger de første dagene, som litt klær, medisiner, toalettsaker, litt tørrvarer (mat), litt bestikk osv. Veldig greit å måtte slippe å endevende alle kassene første kvelden.

    Skriv utenpå eskene hva de inneholder og hvilket rom de skal i, f.eks sengetøy og soverom, bøker og barnerom osv osv.

    Kast, selg eller gi vekk så mye du kan FØR du flytter, ingen vits i å flytte med seg ting dere aldri bruker likevel.

    Lykke til!
    05
    08

  12. #11
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    201

    Sv: Tips til rask flytting!!



    Pakk ikke alle de tyngste tingene i en eske. Dette gjelder kanskje mest om man har mye bøker og særlig om man har flere trapper. Merk heller esken med "bøker og sengetøy". Jeg synes ihvertfall det er greiere med flere halvtunge esker enn at alt på død og liv skal være sortert etter hvilket rom de skal inn i Banankasser blir veldig tunge om man fyller de helt opp med kun bøker.

    Ellers som de andre sier. Start å pakke nå og selg, kast og gi bort alt dere egentlig ikke trenger.
    April-08 og lillesøster ventes oktober-11

  13. #12
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Tips til rask flytting!!

    Jeg kan bare gi råd av min egen erfaring.
    Det kan være lurt å pakke og kjøre det du IKKE trengetr i de nærmeste dagene! Det er fordi flyttingen tar som regel noen dager, ig av den grunn du bor på det "gamle" stedet fortsatt mens du flytter...

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine