Etter å ha økt grøtporsjonen litt og litt i ganske lang tid har vi kommet dit at Elise får spise så mye hun vil. Tidligere fikk hun grøt rett før hun skulle sove, men i det siste har vi gitt grøten tidligere og tidligere. Dette er pga at hun får så mye energi av den! Hun kan virke små trøtt og være litt sutrete før hun får grøten, men når hun har spist blir hun skikkelig gira! Er blid som bare det og tuller og spreller i vei. Er det flere av grøtbarna her som reagerer slik? Blir nesten litt skremt i blant for det er så voldsomt hvor mye enegi hun får. Hun får nestle sin 4 mnds grøt. Står jo at den er uten sukker, men HS sa at det allikevel er ganske mye karbohydrater i form av andre sukkerarter enn rørsukker, som melke/drue/ fruktsukker o.l. i nestles grøt (vet ikke hvordan det er med andre merker). Kan jo kanskje ha en sammenheng...? Tror jeg skal skifte merke og se om jeg merker noe forskjel.
Og det bringer meg over på et annet spørsmål. Hvordan gjør dere det når dere bytter til en annen type grøt? Nå er hun jo vant til å få grøt hver kveld så kan jo ikke begynne å kun gi smaksprøve igjen og sakte øke.. Har tidligere latt henne få smaksprøver ved siden av den andre grøten, slik at hun får to grøter, men vet ikke helt om det er bra? Har ikke merket noen reaksjon på det, men er de ikke noe med at de kun skal ha en matsort om gangen? At det er best for magen? Hmmmm.
Sosiale Bokmerker