+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Babytemp smokketermometer?

eva2
    Gjest

Babytemp smokketermometer?

Har noen prøvd disse? Det finnes visst forskjellige varianter av dem:

http://diagnostic-supplies.medical-s..._prod_full.asp

http://www.babytechint.com/bti_site.cfm?Content_ID=36

http://www.myhealthcare21.com/OMR401...ermometer.html

Helene har jo ikke sluttet med smokk ennå.. ...så det kunne kanskje være noe?

Eva

2.  
    elinbh
    Gjest

Sv: Babytemp smokketermometer?

Det var en test i siste foreldre og barn. Der kom smokketermometer veldig dårlig ut. De var ikke å anbefale.Smokker som ble testet var: Lightbird Baby Temp og Philips Smokk Termo

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Gerbera sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,005

Skal vi se..... I siste Foreldre og Barn, har de en test av termometere, og deriblant to smokktyper..

Philips smokktermo mod: SBC er testens taper
    - langsomt (118 sekunder gj.snittl måletid)
    -hard og avtagbar sugedel som ligger på grensen for tillatt størrelse fordi den kan sette seg fast i barnets hals
    -ikke godkjent som smokk, viktig at voksen overvåker hele tiden
    -Enkel å bruke, rengjøre og oppbevare.

Lightbird babytemp (smokk det og) får "bra måleresultat-ellers dårlig
    -langsomt (249 sekunder i gj.snittl måletid)
    -ikke godkjent som smokk, viktig at voksen overvåker hele tiden
    -ikke helt enkelt å bruke, rengjøre og oppbevare
    En voksen må forvarme smokken 3-6 min

Vel, etter denne testen å dømme, hadde jeg nok valgt en annen måte å sjekkefeber på.....

Lykke til i termometerjungelen... (best i test var Braun Thermoscan, øretermometer mod: IRT4020
    Prinsessene 05 ~ 07

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    C@momilla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,784

Shnuppa har smokketermometeret fra Philips, det er det dårligste termometeret jeg har prøvd..

Det funket ikke lenge, går ikke an å skifte batteri heller, og viste aldri riktig.. Sats heller på et vanlig termometer eller øretermometer!
    Mai 04 & februar 06

eva2
    Gjest

OK!

Takk skal dere ha.) Syntes det virket smart, men da dropper jeg det, tror jeg. Overvåke hele tiden? Tenkte jeg kunne stappe inn smokken og kikke av og til...

sarah nathalie reme
    Gjest

Hei!

Jeg prøvde Lightbird babytemp fordi jenta vår var prematur og veldig sensitiv når hun var syk. Hun har hatt problemer med å regulere temperaturen selv, og derfor har det vært nødvendig å følge ekstra nøye med på henne. Jeg måtte ikke forvarme den, og det tok kort tid, og den fungerte som vanlig smokk, helt motsatt av det jeg leste over her.. Litt rart. I begynnelsen dobbleltsjekket jeg temperaturen med vanlig termometer, fordi jeg var skeptisk til om den var nøyaktig nok, og den traff hver gang. Synes den har vært helt genial for jenta vår, og anbefaler denne til alle som ikke vil utsette barnet sitt for ekstra ubehag i øret eller rompa. Jeg synes også det er digg å slippe av og på med tøyet. Spesielt når jeg er på farten!! Når familien er på reise er det også vanskelig å vite hvorfor hun griner noen ganger.. og da er det fint å se om hun er for varm eller kald, og slippe jakten på stellerom Skjønner ikke hvorfor noen er kritiske til dette produktet?! Litt dyr smokk kanskje, men verdt pengene

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine