+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Slurp og klukk klukk...?

  1. #1

    Slurp og klukk klukk...?

    Sønnen min har helt dilla på en gammel barneplate fra når mannen min var liten. En gammel plate av eller med en Frank Norli. Sangen heter Slurp og klukk klukk. Dette er en kjempeartig og fengene sang for de små. Problemet er bare at jeg ikke finner den noe sted. Vi har ikke platespiller så vi får ikke spilt den her hjemme. Noen som vet hvor vi kan få tak i denne sangen...? Har lett litt på nettet uten hell... All hjelp motaes med stor takk !!
    Storesøster & lillebror

  2.  
  3. #2
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Reggius sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    2,247

    Sv: Slurp og klukk klukk...?

    Forsøkte å finne den på LimeWire i går, men filen var tydeligvis ødelagt. Desverre. Skal kikke litt mer, men om dere har plata - så kan dere handle bærbar platespiller: HER Ikke er den så dyr heller!

    MVH REggius

    ____________________________________________
    Snuppa kom 5. mai 2007 og Lillegutt kom 21. mars 2010 og begge er seff. verdens fineste!
    Familien er komplett


  4. #3

    Sv: Slurp og klukk klukk...?

    det er svigers som har platen og det er flere barnebarn som vil høre på den hos dem, så jeg tror ikke jeg blir så poulær hvis jeg tar meg meg platen derfra.... he he
    Fortsetter letingen da.....
    Storesøster & lillebror

  5. #4
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ariell sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    628

    Sv: Slurp og klukk klukk...?

    Lurer på om denne sangen er fra samme plate...?

    Hjemme hos oss uit hagen (hagen)
    ligger Charlotte på magen (magen)
    traller og synger dagen lang
    sin lille sang

    Blai blai ......................... blai blai (eller noe lignende...)

    og så et vers om potten
    juli - 04
    23.mars 07

    Vi bygger hus: http://forum.nybaktmamma.com/showthr...=1#post6824742



  6. #5
    Shipui
    Gjest

    Sv: Slurp og klukk klukk...?

    Hva med å bare kopiere sangen da? Bør vel gå an å koble lyden fra plata opp mot pc'en, og kopiere? Husker jeg kopierte fra kassettspiller til pc, og omvendt, i mine yngre dager, så det skulle vel være like greit å kopiere fra platespiller..

  7. #6
    MrSchiramo
    Gjest

    hyper Sv: Slurp og klukk klukk...?

    Fantastisk! At du har denne plata!! Som guttunge ble kassetten spilt utallige ganger i Volvo'n mens vi kjørte på ferier fra Østlandet til Trøndelag. Flere sanger på plata er vel "En liten rød yo-yo med en lysegul tråd", "En flue som surrer rundt på nesen min", "Her kommer Ole", "Vaktmester'n vår" med flere. Dette albumet har jeg ønsket å finne i ca 20 år, uten å gjøre stort med det. Har du hele plata eller kun "Slurp og Klukk-klukk"? Jeg tror kanskje dette er en samling sanger fra Barnetimen, dvs at Nrk kanskje har albumet... Hva er det du har, og har du navn på tekst- eller melodiforfattere?

  8. #7
    Fisken89
    Gjest

    Sv: Slurp og klukk klukk...?

    Noen av sangene finnes på spotify nå faktisk! Bla! Bla! og Klø meg på magen osv!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine