I juli fikk jeg plutselig kraftige smerter nederst i magen på venstre side, det kjennes rundt 3-4 fingre fra lysken og nedover, stråler også ut i beinet. Jeg dro på legevakten, da det ble så vondt at jeg begynte å gråte og ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg har i utgangspunktet høy smerteterskel, så sambo skjønte det var "alvorlig". Legen fant ikke noe egentlig, alt var fint med livmora og eggstokker. Fikk faktisk kompliment for livmora mi mens han hadde "hånda" oppi der Så det han sa var "Jeg vet ikke hva det er jeg, men jeg antar at det nyrestein." Fikk svært dårlige svar på spørsmålene mine om det, og fikk med meg voltaren. Ikke mye hjelp å få der altså.
Jeg hadde mensen på det tidspunktet, og samtidig som mensen var over så og si, ble smertene borte. Men etter det har de kommet hver gang jeg skal ha mens. Det føles ikke som menssmerter i det hele tatt, finnes ikke likt. Så jeg syns det er så rart at jeg plutselig skal få denne typen "menssmerter". 8 måneder etter fødsel nr 2, og 4 mnd etter å ha satt inn spiral (må nevne at jeg hadde spiral før siste svangerskapet også uten andre "problemer" enn uregelmessige og kraftige blødninger). Den satt forøvrig perfekt.
Det jeg lurer på, er om det er noen av dere som har opplevd det samme? Evnt. vet hva det kan være? Burde jeg ta ut spiralen, selvom den sitter perfekt? Spurte legen min når jeg var der for en mnd siden, og hun kunne ikke gi meg noe særlig bedre svar hun heller.
Sitter med disse smertene nok en gang nå, må holde pusten til tider når de kommer, og begynner egentlig bli ganske lei av dette... Håper virkelig ikke jeg må ha det sånn resten av livet :P
Sosiale Bokmerker