+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Male baderomsplater

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Male baderomsplater

Vi har et bad som kommer fra helvete. Det består av badderomsplater i immitert lakkert furu. Baderomsinredningen er i samme matrealer. Gulvet har rødbrune fliser. Saken er at vi skal pusse opp og bygge ut badet om noen år. Trenger bare litt førstehjelp akkurat nå. Tanken er å male disse platene og innredningen. I beste fall skifte ut akkurat benken/vasken.
    Vi skal sette inn et lukket dusjkabinett (dusjer i badekar nå)

Noen som har malt baderomsplater før? Hva brukte dere? Ble resultatet holdbart i et par år?

2.  
    Idril
    Gjest

Sv: Male baderomsplater

Jeg malte mine baderomsplater med våtromsmaling. Fungerte kjempefint. Vasket veggene med kraftvask først, og så klinte vi på med maling. Det er snart ett år siden nå, og det ser fortsatt like fint ut

Kjøpte også dusjkabinett for å unngå så mye vannsøl på vegg og gulv.

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Tror du jeg trenger å grunne først?

Tidl. bruker
    Gjest

Vi gjorde også dette før vi fikk pusset opp badet. Vasket med salmiakk, heftgrunn og tilslutt 3 strøk våtromsmaling - ble fint det! Kjøpte fillerye til å dekke over flisene, og stæsja badet.

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Da tror jeg bare jeg ber gubben om å sette igang. Er vel best jeg holder meg unna oljemaling nå. Heftgrunn er vel full av gasser.

Det skal vel gå helt fint å male disse platene tror jeg. Med en kraftig vask og heftgrunn, så våtromsmaling (?). Er jo bare å høre med en malings-/baderomsbutikk... Jeg hadde tatt sjangsen
    -05
    -08
    -11

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lenemor sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Helgeland
    Meldinger
    2,697

Det kan vel ikke bli verre, eller?

Vi malte sånne glatte baderomsplater på vaskerommet. Vasket først med salmiakkvann, så heftgrunn før vanlig oljemaling. Det sitter godt ja!! Har skrapet tørkestativet og annet metallgreier borti veggen i hard medfart, men ingen merker.
    Mamma til
    okt-98, nov-01 april-07
    og feb-12
    .

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,954

Sitat Opprinnelig postet av Lenemor Vis post
    Det kan vel ikke bli verre, eller?

Vi malte sånne glatte baderomsplater på vaskerommet. Vasket først med salmiakkvann, så heftgrunn før vanlig oljemaling. Det sitter godt ja!! Har skrapet tørkestativet og annet metallgreier borti veggen i hard medfart, men ingen merker.

Du har så rett det kan bare ikke bli værre enn det er for øyeblikket.
    Helt ufattelig at dette badet var topp moderne da det ble pusset opp tidlig på 80tallet. Folk spurte og grov om fliser osv.... Hva tenkte de på?

Uregistrert
    Gjest

kidoki Sv: Male baderomsplater

Sitat Opprinnelig postet av snuppa Vis post

Du har så rett det kan bare ikke bli værre enn det er for øyeblikket.
    Helt ufattelig at dette badet var topp moderne da det ble pusset opp tidlig på 80tallet. Folk spurte og grov om fliser osv.... Hva tenkte de på?
    Sliter med akkurat samme problem. 90-talls bad med "marmor" baderomsplater, som faktisk også er i dusjhjørnet.

Har dere som har malt gamle baderomsplater, bilder av prosjektet? Ble så inspirert av dere, at jeg vurderer å gjøre det selv.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine