Jeg har vært innom et amerikansk forum og der fant jeg oppskrifter, men jeg er ikke så flink i å oversette, så jeg kunne trengt litt hjelp. Jeg har uthevet teksten jeg trenger hjelp med:
Summer Shortcake Biscuits
Printable version
King Arthur's organic all-purpose flour makes incredibly tasty biscuits!
3 1/4 cups (13 3/4 ounces) King Arthur Select Artisan 100% Organic All-Purpose Flour
- Er dette som helt vanlig hvetemel? Utenom den organiske delen da....
1 cup (3 1/4 ounces) oat flour
- Aner ikke
1/4 cup (1 3/4 ounces) buttermilk powder
- Noen som forstår denne?
1/4 cup (1 3/4 ounces) sugar
1 teaspoon salt
1 tablespoon Original Bakewell Cream*
- Dette vil vel bety kremfløte, eller?
1 1/2 teaspoons baking soda
- Hva er "baking soda"?
1/2 cup (1 stick, 4 ounces) cold unsalted butter, cubed
- Vil dette bety vanlig smør som Melange?
1 large egg
1 1/4 cups milk (+ 1 tablespoon for brushing on biscuits)
2 teaspoons vanilla extract or 1 teaspoon Buttery Sweet Dough Flavor
- Vanilje ekstrakt ( eller noe i den duren ) betyr jo dette. Finnes det?
1 tablespoon orange zest or 1/8 teaspoon orange oil, optional
- Aner ikke hva dette skal være
1 tablespoon sparkling sugar or Demerara sugar
- Og det finnes vel noe lignende her og tenker jeg
*Or substitute 1 tablespoon baking powder and reduce the baking soda to 1/4 teaspoon.
Whisk together the dry ingredients, and work in the cold butter, mixing until crumbly. Whisk together the egg, milk, flavoring, and orange zest, then toss with the dry ingredients. Let the dough rest for 5 minutes, then pat it into a 9" x 12" rectangle, and cut into 12 biscuits. Transfer to a lightly greased or parchment-lined baking sheet. Brush with 1 tablespoon milk, then sprinkle with sugar.
Bake the biscuits in a preheated 425°F oven for 16 to 20 minutes, until they're golden brown. Remove them from the oven, and cool slightly before serving. To make fruit shortcake, split biscuits, and layer with sliced fresh peaches (or other fruit) and whipped cream. Yield: 12 biscuits.
Og hva betyr "ounces"? Hvor mye er 1 "ounce"?
Hehe, jeg er ingen kløpper på dette, men disse hørtes så gode ut at jeg fikk lyst til å prøve dem
Sosiale Bokmerker