Hei alle dere...
Jeg skriver her inne da det er lite interesse for min problemstilling i andre forum: jeg er en kvinne som har vært i et forhold i 8 år og gift i 4 år.- UTEN barn.
Min mann slapp en bombe for 6 mnd siden og sa at han ikke ville være i et forhold mer. Han har tenkt på dette i ca et halvt år og når jeg tenker tilbake burde jeg ha skjønt det (han holdt seg for seg selv, var passiv aggressiv etc). Jeg gjorde de klassiske feilene: jeg gråt og gråter fremdeles, jeg ba og tryglet- Men truet aldri. Jeg fikk overtalt han til parterapi og for et øyeblikk så det ut til å fungere, men så gav han opp. Han bodde ute i 1 måned før han kom tilbake og sa han elsket meg. Så var han her i 2 uker før han skulle på en lang jobbreise i 5 uker. Da han kom tilbake hadde han endret mening og ville ut. Han har kommet med mange forklaringer til at han vil ut: at jeg prioriterte karriere over han, at jeg var for selvsentrert og egoistisk, utnyttende og at jeg ikke lot han være med vennene sine når han ville. Dette er i stor grad rett og jeg har lagt meg flat fra første stund da han sa det og sa at jeg ikke visste at han følte det sånn. Jeg har kjempedårlig samvittighet og føler kjempestor skyld. Jeg elsker han, men jeg var langt nede for et år siden (deprimert) og arbeidet var veldig stressende. Jeg trengte han til å støtte meg og være hos meg- for denne stillingen går ut om et halvt år. Jeg lot han ikke være med vennene hver kveld, da jeg ønsket å ha han hos meg og slappe av sammen. Uansett kan han ikke tilgi meg. Han sier at vi er for forskjellige. Han har sagt mye stygt og bodd hos foreldrene sine store deler av året. Nå reiser han på jobbreise i 2 mnd til. Jeg har bedt om separasjon og sagt at vi må selge huset. Dette gjør jeg fordi han vil være helt fri og han sier at dersom han treffer ei annen, så vil han kunne gjøre det. Jeg sitter igjen såret og knust. Jeg har alltid elsket han , men jeg synes han er den egoistiske nå.
Mitt spørsmål til dere: Er det muilg at en som er så sikker på at han vil forlate meg nå, kan endre mening om noen måneder? Han sier at han ikke har følelser for meg lenger- kan disse komme tilbake? Bør jeg ha kontakt med han hvis han ber om det eller er det bedre å ikke ha det for at han skal savne meg ordentlig??
klem fra trist kone (30)
Sosiale Bokmerker