+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: 50-50

  1. #1

    50-50

    Heisann,

    Jeg har en unge på Strax 17 mnd som kanskje begynner i BH 1 mars ellers så har vi plass til høsten. Ungen er hos faren sin noen få timer hver onsdag også er ungen hos han annenhver helg, og det går veldig fint. Men nå som ungen skal begynne i BH så vil barnefaren ha ungen 50 % jeg er veldig usikker på det at ungen skal være vekk fra mamman sin en uke i strekk annenhver uke. Lest litt om at det ikke er bra for små barn å være vekk formye fra mamman sin. Men vet ikke hva jeg skal tro, er det noen her inne som kan si meg hva som er best for barnet når det gjelder å være borte fra mamma? Vil jo selvsagt at ungen og pappan får mer tid sammen, men 1 uke er for mye syns jeg. Barnefar bor en halvtime unna og jobber vær dag, veldig opp og ned når han slutter på jobb og begynner, han kan fint slutte på jobb i 6 tiden på kvelden, det vet han ikke før den dagen kommer, og når ungen da går i bh så kan ungen ikke bli hentet senere enn halv 5 og det er ikke alltid familien hans kan hjelpe for de jobber alle sammen. Tror faktisk ikke han har tenkt noe særlig igjennom det. Han snakket om det for ett halvt år siden, men da var det pga at han slapp å betale barnebidrag som han sa selv, ikke missforstå meg, tror ikke det bare gjaldt penger.

    Men spørsmåle var hvertfall hva som er best for barnet når det gjelder å være vekk fra mamman sin?

    Tusen takk for svar på forhånd!

  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: 50-50

    50-50 frarådes barn under 3 år. Det handler ikke om mor eller far, men om å ha en stabil base hos primæromsorgspersonen. Personlig ville jeg aldri gått med på det til en 3-åring heller. Om du nekter, må han ta saken til retten, og der kommer han aldri til å bli dømt 50-50 for et så lite barn. Kan du ikke foreslå å utvide helgesamværet med torsdagen også eller overnatting fra ons-tors hver uke, så viser du at du kommer i møte. Det vil du alltid tjene på i en evt. rettssak.

  4. #3

    Sv: 50-50

    Det blir oftere nå at retten stiller seg på far sin side og han får 50%. Om dere ikke blir enige så råder jeg deg til å ta kontakt med familievernkontoret.
    Men når det er sagt, så mener også jeg at barnet har det best når han/hun har én base med trygge rammer i hverdagen. Barna trenger faste rutiner og en forutsigbar hverdag. Men klart, det er individuelt for hvert barn hvordan de selv takler det ☺ Lykke til!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine