Guttungen i huset har fått vannkopper. Han klør litt, men ikke så voldsomt enda. Merka første prikken i går.
Noen som veit om en krem/salve som virker bra?
Vi brukte hvitvask, kjøpt på Apoteket.
God bedring, håper det går bra
Lita, 01 og 04
Man kan også bruke bedøvende salve som kjøpes på apoteket.
Zyrtec , bade i natronvann,hvitvask og en eller annen spray fra aderma, aloeveragel. Når de sprekker og skorper dannes gikk vi over de med A-krem som vi smurte på med q-tips.
Jenta vår var meget plaget så vi brukte paracett (ganske mye i samråd med lege og legevakt) for smertene i selve vannkoppene ( de "sprengte" zyrtec tok kløen særlig vonde i tissen,rompa,halsen og mellom tærene og på hælen)
mye bra råd. vi brukte vel eurax - det er jo noe som trengs om sommeren også til stikk o.l... LOL
Tips; ved vannkopper i underlivet kan det gi svie ved vannlating. Hvis det skjer - tiss i dusjen mens vannet står på tissen, da vanner du ut syren og det svir ikke så fælt.
hilsen fra
Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
Hei, jeg ser at det er mange år siden denne saken ble laget, men tenkte å skrive på den for å hjelpe andre nå har vannkopper nå og jeg har hatt en intens kløe, jeg har grått i flere timer og hatt veldig vondt, årsaken kan være at jeg nå er 13 og ikke fem som vennene Mona var da de hadde det vi prøvde hvitvask men det hjalp ikke for meg, men så dro vi på det lokale apoteket og kjøpte en spray og et skum som begge skulle lindre køen og det hjalp litt men måtte taes på hvert kvarter og det var ganske dyre ting ca 250-, for hver og vi kjøpte et par flasker av hver hvis ikke dette skulle hjelpe så stå i dusjen men linker vann det hjalp meg veldig. Vi har en innstilling på dusjhodet som gjør at det kommer små "damp" dråper ut av det og der stod jeg lenge av gangen selv på natta det vanligste med vannkopper er jo at de klør veldig og st de er veldig intense i to døgn men så begynner å roe seg og tørke ut. Jeg har gått glipp av så mye mens jeg har hatt sykdommen bl.a. 17. Mai og en overnattingstur med klassen som en7. Klasse avslutning.
Håper ikke du eller deres barn får det like ulla og intenst som jeg hadde det
Sosiale Bokmerker