+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 18 av 18

Diskusjon: OREO kaka???

  1. #1
    J@nnicke
    Gjest

    OREO kaka???

    Tenkte jeg skulle slå til å bake denne kaka til bursdagen til
    Siden jeg har forstått at å få tak alt en trenger kunne være litt vanskelig er jeg tidlig ute Oreo kjeksen fant jeg lett.... men er jo umulig å finne Toro sjokolademousse. Dere som har laget den; hvor fant dere denne, en spes kjede som fører Toro sin? Eller brukte dere noe annet???

  2.  
  3. #2
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av J@nnicke
    Tenkte jeg skulle slå til å bake denne kaka til bursdagen til
    Siden jeg har forstått at å få tak alt en trenger kunne være litt vanskelig er jeg tidlig ute Oreo kjeksen fant jeg lett.... men er jo umulig å finne Toro sjokolademousse. Dere som har laget den; hvor fant dere denne, en spes kjede som fører Toro sin? Eller brukte dere noe annet???

    Jeg fant heller ikke Toro sin sjokolademousse, så jeg brukte Freia sin. Den hadde de i alle butikkene her. Kankje du finner det i stedet? Men jeg tror mengden blir litt mindre enn med Toro (er 1 dl mindre melk i Freia sin) Så kanskje du kunne brukt nesten to poser av Freia? Jeg brukte bare 1 pose og synes det var OK.

    Lykke til! Kaken er knallgod

  4. #3
    J@nnicke
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av Alfa
    Jeg fant heller ikke Toro sin sjokolademousse, så jeg brukte Freia sin. Den hadde de i alle butikkene her. Kankje du finner det i stedet? Men jeg tror mengden blir litt mindre enn med Toro (er 1 dl mindre melk i Freia sin) Så kanskje du kunne brukt nesten to poser av Freia? Jeg brukte bare 1 pose og synes det var OK.

    Lykke til! Kaken er knallgod
    Har Freia noen uten daim eller sjokoladeklumper i?

  5. #4
    Shanti
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Dette lurer jeg også på.

  6. #5
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av J@nnicke
    Har Freia noen uten daim eller sjokoladeklumper i?
    Jeg brukte den med sjokoladeklumper i jeg, siden det skal sjokoladekjeks i moussen også

  7. #6
    Shanti
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Jeg fikk tak i Toro sjokolademousse på Meny.

  8. #7
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pio sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    2,188

    Sv: OREO kaka???

    Ultra, Meny og ICA Supermarked har.
    Hvis du ikke finner, så si ifra da så kan jeg sende deg et par stykker.
    Tunfisken-04 Konfirmanten-06

  9. #8
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cammi82 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    midt i landet
    Meldinger
    2,025

    Sv: OREO kaka???



    trenger jo ikke å være TORO sin mousse da... Bare det er en sjokolademousse...
    august 2001
    oktober 2003
    06.mars 2006 ( 3240g,49cm,34 h)

  10. #9
    Shanti
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av Cammi82


    trenger jo ikke å være TORO sin mousse da... Bare det er en sjokolademousse...
    Nei, men av det jeg fant på mine nærbutikker (Rema 1000, Coop Prix og Kiwi), så fant jeg kun Freia, men det var enten med Daim i elller noe.

    Nå står kaka mi i kjøleskapet, og jeg har sååå lyst til å smake...!

  11. #10
    Solveham
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Hvor stor form bruker man egentlig til denne kaka?

    Jeg skal lage den nå, får noen vennepar på middag i morgen og tenkte den var verdt et forsøk.

  12. #11
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av Solveham
    Hvor stor form bruker man egentlig til denne kaka?

    Jeg skal lage den nå, får noen vennepar på middag i morgen og tenkte den var verdt et forsøk.
    Jeg brukte ei form på 24 cm i diameter.

  13. #12
    J@nnicke
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Rart altså, vært innom alle de store matvarebutikkene i byen å sett etter Toro sjokolademousse uten hell. Men i går var jeg innom den lille nærbutikken som er et stenkast fra huset for å kjøpe melk å der plutselig lyser Toro sjokolademousseen mot meg Så nå er jeg klar... nesten lyst å prøvelage den alt på søndag... er jo farsdag.

  14. #13
    LilleB
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av J@nnicke
    Rart altså, vært innom alle de store matvarebutikkene i byen å sett etter Toro sjokolademousse uten hell. Men i går var jeg innom den lille nærbutikken som er et stenkast fra huset for å kjøpe melk å der plutselig lyser Toro sjokolademousseen mot meg Så nå er jeg klar... nesten lyst å prøvelage den alt på søndag... er jo farsdag.
    Her blir det også Oreo på søndag. Fikk smake hos Shanti

  15. #14
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Gri sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Ås
    Meldinger
    4,537

    Sv: OREO kaka???

    Når eg berre har funne mousse med dajm/sjokoladedråpar har eg silt innhaldet i posen. Det er form gjort og vips er "klumpane" ute.

    Lykke til. Kaka er kjempegod!

    meg ut att.
    Gri er den heldige mamma til:
    Oda (2003)
    Hanna (2006)
    Elias (2009)

  16. #15
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å lage Oreo-kaken med Freia Sjokoladeousse med små sjokoladebiter i . Sjokolademoussen skal jo blandes med oreo-kjeksen allikevel, så da setter jo de små sjokoladebitene bare en extra piff på kaken, syns jeg

  17. #16
    J@nnicke
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av Alfa
    Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å lage Oreo-kaken med Freia Sjokoladeousse med små sjokoladebiter i . Sjokolademoussen skal jo blandes med oreo-kjeksen allikevel, så da setter jo de små sjokoladebitene bare en extra piff på kaken, syns jeg
    Hadde planer om å bruke den jeg og siden jeg ikke fant... ikke klumpene som jeg så på problemet men mengden. 1 1/2 pose er litt stress å ordne til. Også har jeg vært litt nysgjerrig på om denne til Toro er anderledes i smak og sånn, er jo lys sjokolademousse... har laget den med daim å den er ganske mektig... kan ikke spise for mye av før en blir kvalm.. å jeg er ikke så flink å begrense meg

  18. #17
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Sitat Opprinnelig postet av J@nnicke
    Hadde planer om å bruke den jeg og siden jeg ikke fant... ikke klumpene som jeg så på problemet men mengden. 1 1/2 pose er litt stress å ordne til. Også har jeg vært litt nysgjerrig på om denne til Toro er anderledes i smak og sånn, er jo lys sjokolademousse... har laget den med daim å den er ganske mektig... kan ikke spise for mye av før en blir kvalm.. å jeg er ikke så flink å begrense meg

    Jeg brukte bare 1 pose jeg Og synes det ble nok mousse også egentlig. Er jo ganske mektig den kaken. Men hvis jeg finner Toro sin mousse, så skal jeg prøve den (får se om jeg finner den i Trondheim når jeg skal dit )

  19. #18
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: OREO kaka???

    Toro lager ikke lenger,dumt Freia er ikke så god...

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine