+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Hva skal vi gjøre - han bæsjer i trusa

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kathinka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Meldinger
    4,298

Hva skal vi gjøre - han bæsjer i trusa

Snart 4åringen har hatt en ganske smertefri bleieavvenning, det er ca et år siden han begynte å bæsje på do, mens det å tisse på do løsnet rundt juletider.

Men nå har han, hvertfall en mnd, bæsja i trusa, jevnt over hver dag. Jeg holder på å bli gal, men tar selvsagt det hele med fatning der og da og ovenfor han.
    Noen ganger gjemmer han seg, og vi oppdager det akkurat for sent, for det går så fort virker det som. Andre ganger kan han sitte i sofaen, plutselig blir han litt rar og da har han bæsja. Det skjer på sekunder og det kan virke som om det skjer før han rekker helt å reagere.

Men han er ikke veldig løs i magen, kanskje litt mer enn han har vært tidligere.

Føler vi har prøvd det meste nå... Vi har lokket med premie visst han greier rekke doen 5 ganger, vi har snakket om det opp og i mente hver eneste dag - om skitne truser og vasking av rumpe, at det er ekkelt og store gutter går på do, osvosv. Han hater å gå uten truse, så vi har også til en viss grad prøvd å ikke innfri ønsket om ny truse med en gang(ala alle truser er skitne, det er ikke flere truser igjen), men jeg er ikke særlig beigestret for akkurat en slik metode, så det har vært ganske halvhjertet.
    Men ingenting ser ut til å funke. Han er enig der og da, og later til og skjønne alt og vi har liksom en avtale. Men det holder ikke...

Er bare så usikker på hva som er rette måten å takle det på, og har sluppet opp for ting å gjøre for å løse det.
    Nå begynner han i barnehagen om en uke, og jeg ønsker jo selvsagt at problemet skal være så godt som løst til da.
    Bleier synes jeg ikke er et alternativ, siden han har vært uten bleier så lenge og det skjer kun ca en gang om dagen.

Noen tips og råd? Hvordan burde man reagere på det? Finnes det en måte som er den rette?
    Kathinka og gutta

2.  
    Uregistrert
    Gjest

Sv: Hva skal vi gjøre - han bæsjer i trusa

hei har en sønn på snart 7år som stadig bæsjer på seg å det rare er at han gjør det med vilje tror vi det virker værtfall som om han ikke gidder å gå på do. for hær om dagen hadde han vært oppe på rommet sitt det meste av dagen så jeg hadde ikke fått fulgt det opp så bra så da han kom ned og vi gikk på do å skifte var det så mye bæsj i trusa at han sansynlig vis bare hadde sittet hele dagen å bæsjet på seg. og de gangene vi sier at han skal på do stiller han seg rett foran oss å presser det ut i buksa og sier etterpå oi mamma bæsjen har komt i trusa. jeg er velldig beskjymret for ham for han er jo så stor og jeg er redd for at han skal bli mobbet på skolen og det er jo litt dumt at han må ha skift med på skolen hver dag dette skjer som regel i de timene han synes er gøy på skolen. når jeg spør ham om dette sier han bare at han glemte det og at det ikke skal skje igjen. det virker ikke som om han bryr seg om dette. og det hjelper heller ikke å spør om han må do for da sier han at det er for sent for han har allerede bæsjet på seg.noen som har noen råd

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine