+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11

Diskusjon: Videreutdanning til helsesøster

  1. #1
    Tidl. bruker
    Gjest

    hm Videreutdanning til helsesøster

    Hvor lenge må man ha jobba som spl før man kan videreutdanne seg til helsesøster? Ved hvilke høyskoler har de denne videreutdanninga? Og hvor lang tid, heltid, tar det?

  2.  
  3. #2
    ingridlille
    Gjest

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    minimum 2 år. Og det er vanskelig å komme inn, hvertfall her.Her nytter det ikke med 2 års erfaring for å si det sånn..

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    pandamor sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Meldinger
    1,320

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Har sendt deg svar på pm.

    Mvh abcde

  5. #4

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Hei!
    dette lurer jeg også på. Her i Stavanger virker det nesten umulig å komme inn, med mindre man har jobbet i 20 år, er minat førti og har anen videre utdanning fra før. Sukk.... Ser ikke ut som jeg har sjangs her.

    Hvordan er det på andre skoler?

    Takker og bukker for svar.
    auguat 04
    oktober 06

  6. #5
    clementin
    Gjest

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Tror også det er ganske vanskelig å få en full stilling som helsesøster etterpå - ser veldig sjeldent at de søker etter helsesøstre. Men det ser ut som et hyggelig yrke!

  7. #6
    Procontra
    Gjest

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Jeg kom inn på helsesøster fra januar, men kommer til å utsette det til neste år ettersom minsten bare er 6mnd enda.

    Jeg har 12 års ansinitet som sykepleier, og rimelig greie karakterer fra sykepleien. I tillegg har jeg helseledelse på BI som også telte med i poengsummen. Jeg fikk 9,5 poeng totalt, og vet at man måtte ha 7,6 poeng for å komme inn på første opptaket på HIAK.

    Poengfordelingen er kort forklart slik:

    Max 5 poeng for karakterer (5 poeng hvis du har 1.0 eller A i alle fag, så går det nedover ut i fra karakterene)
    Max 5 poeng for praksis
    1/2 poeng (pr. 30 studiepoengs fag) av relevans for utdanningen
    1 poeng (pr. 60 studiepoengs fag) av relevans for utdannelsen


    1 årig helsesøsterutdannelse finnes i Bergen, Telemark, Stavanger, Tromsø, Lillestrøm. Deltid over to år finnes i Oslo. Gå inn på hjemmesiden til sykepleierforbundet og se under faggrupper. Her ligger helsesøster som egen kategori, med link til utdanningsinstitusjonene. Her er linken: http://www.sykepleierforbundet.no/Nettside/Faggrupper/helse.nsf/webShow/B16E72BC61E42392C1256DFF0066C375?Opendocument&RestrictToCate gory=Utdanning
    Sist endret av Procontra; 26-10-2006 kl 09:48

  8. #7
    Procontra
    Gjest

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Vups...
    Sist endret av Procontra; 26-10-2006 kl 09:49

  9. #8
    Procontra
    Gjest

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Man må ha jobbet 5 år i 100% stilling for å få full pott på praksis. I tillegg kan man få 1 poeng dersom man i løpet av denne perioden har jobbet minst et år på barneavdeling, prematur avdeling, barnepoliklinikk el.

    Karakterberegning er lik over hele landet. Man får poeng for hver enkelt karakter på vitnemålet fra sykepleien. Det er altså ikke lenger slik at man får poeng for gjennomsnittskarakteren fra sykepleiene.
    Sist endret av Procontra; 19-11-2006 kl 21:45

  10. #9
    Procontra
    Gjest

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Vups igjen.
    Sist endret av Procontra; 26-10-2006 kl 09:49

  11. #10

    Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Hvor mange år må man ha jobbet for å få "full pott" på praksis poengene?

    Når det gjelder karakterer, er det kun sykepleie fagene som teller eller er det "rubbel og bit fra hele studiet"?

    Reknes poengene likt over hele landet?

    Mange spørsmål dette
    auguat 04
    oktober 06

  12. #11
    Uregistrert
    Gjest

    uff Sv: Videreutdanning til helsesøster

    Litt seint ute. Men jeg kom inn på helsesøster i Bergen etter 3 år i jobb. . Fikk da 1 ekstra poeng for å ha jobbet med barn. I forhold til alle forum som ligger ute skulle man tro det var umulig å komme inn på helsesøster. Det var det altså ikke..

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine