Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Problemet er at jeg er gift med mannen jeg har vært sammen med siden vi gikk ut av ungdomsskolen for 15 år siden. Vi har to barn og hus og er tilsynelatende veldig lykkelige. Alt ser nok perfekt ut for andre, og vi er jo veldig glade i hverandre. Vi krangler nesten aldri og vi er verdens beste venner. Men der stopper der. Vi er venner. Vi har nesten aldri sex, det går måneder mellom hver gang. Han har lyst men sier aldri noe, jeg vet han elsker meg og er forelsket i meg. Jeg elsker ham men er ikke forelsket.
Ei venninne sa til meg en gang at jeg må prøve å tenke tilbake på den tiden vi var nyforelskede og finne tilbake til de følelsene. Jeg tenkte det samme, men i det siste har jeg tenkt mer og mer på dette; jeg har faktisk aldri vært helt forelsket i ham. De tankene kom som et sjokk på meg, men det blir mer og mer sant jo mer jeg tenker over det.
Jeg har vært forelsket i tanken på familie, ekteskap og barn. Og jeg har valgt ham fordi vi har gått så bra sammen hele tiden og er så gode venner. Og jeg har fått meg selv til å tro at han var min store kjærlighet. Noe han på sett og vis har vært, men kun på et (litt mer enn) vennskapelig plan.
Jeg er så lei meg, jeg vet nå at vi kun er sammen pga. barna. De er små og jeg vil ikke at de skal miste oss på den måten. For barnas skyld vil vi holde sammen, og det går nok ikke utover dem på noen negativ måte siden vi er så gode venner og tross alt har det bra sammen. Vi er faktisk det perfekte ektepar om man ser bort fra mangelen på sex og nærhet (men vi klemmer og småkysser ofte), men jeg merker i grunnen mer og mer at det ikke er nok. Min mann fortjener en kvinne som begjærer ham, og jeg fortjener å oppleve ekte begjær.
Jeg er over 30 år og har enda ikke opplevd ekte begjær. Jeg kjenner det verker i kroppen etter å oppleve ekte kjærlighet, det å bli så forelsket at det nesten gjør vondt, det å ville ha sex med et menneske man elsker uten at det føles som en plikt. Jeg har grått mye pga. dette i det siste, men vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. For er det verdt å splitte opp familien pga. min lengsel etter kjærlighet? Skal barna lide for det?
Mannen min vet ikke noe om dette, selv om han nok merker det. Hvordan skal han unngå det, vi er jo ikke akkurat lidenskapelige sammen. Men han tror jeg har problemer med sex, og på et plan har jeg det, men det er mest fordi jeg trenger å føle begjær for å ha lyst på sex og nærhet, men hvordan forteller man sin mann gjennom 15 år at man ikke begjærer ham og faktisk aldri noensinne har gjort det?
Jeg er så rådvill.![]()
Sosiale Bokmerker