Mannen synes at Gølin er et meget pent navn; hva synes dere?
Ja
Helt greit
Nei
Mannen synes at Gølin er et meget pent navn; hva synes dere?
Det var ikke pent i mine ører, men smaken er jo veldig forskjellig når det gjelder navn.
Jeg stemte nei....men smaken er som baken
Har aldri hørt det før Jente eller guttenavn? Synes egentlig ikke det var så fint, men smaken er som baken
Har aldri hørt det navnet før, og skjønner faktisk ikke om det er et jente- eller guttenavn.... hmmm, jente kanskje?
Vet ikke hvordan du uttaler det da, men nei, ikke spesielt fint
...men treffer jeg på et barn med det navnet er det sikkert kjempeflott på akkurat det barnet
fabel, Håvard og Amund
~~~~~16.11.2002~~~26.02.2007~
Nei, det var ikke mye pent
Det er et jentenavn som opprinnelig kommer fra Sverige. Lille Gölin er en sentral person i Johan Falkbergets Christianus Sextus triologi.Opprinnelig postet av fabel
Er det noe du ikke har fortalt oss Mammapia?Opprinnelig postet av Mammapia
Og så synes jeg at navnet ble litt spesielt... Er ikke så begeistret for Gøril, og jeg synes navnene ligner. Vil ikke folk spørre opp igjen, om det var Gøril?
litt spesielt... har aldri hørt det før.
ved første tanke synes jeg ikke det var noe fint... men det blir sikkert det når man får vendt seg til det og det får ett nydelig lite ansikt!
hvis dere synes det er knall og det passer på babyen synes jeg ikke vår mening bør ha noe å si, jeg...
men siden du spør får svaret være:
en tilvenningssak, frem til man ser den lille og forbinder det med noe bra!
Mini og hennes fantastiske trekløver...
Vesla: 21.10.03
Prinsen: 01.07.08
Prinsessen: 25.01.11
Jeg synes ikke det er et pent navn.
Ikke helt min smak...
Enig!!Opprinnelig postet av linlin
Ja...Opprinnelig postet av Juba
Litjpia skal få seg babydukke, og så må den ha et navn. Mannen er heeeelt bortforelsket i Falkberget og lille Gølin, og insisterer på at hvis vi noengang får en jente så skal hun hete (lille) Gølin.... Jeg synes ikke det er spesielt pent, så nå har han nesten gitt seg, men vil at dukken skal hete Gølin hvis det er sånn at navnet er uaktuelt på ev. barn. Jeg gikk m på å legge ut spm her, litt for å se om det er jeg som er rar som ikke liker navnet, men nå ser det jammen ut til at han må gi seg!
Må legge til at skjellsordene haglet i heimen da han begynte å se resultatet. Dere er teitinger, og flokkdyr og stemmer visstnok ikke riktig. Av en eller annen grunn var han overbevist om at spørreundersøkelsen ville komme ut i favør Gølin. (Synes også det ligner Gøril, som IKKE er fint)
:flokkdyr:
Faller ikke helt i min smak nei..
Muligens ikke det navnet jeg hadde valgt...synes ikke det var så fint....
JEg synes det var grusomt, men okay, vi er alle forskjellige...
Opprinnelig postet av Mammapia
Ja, greit... Så er det bare jeg som er sær da, men jeg syns faktisk navnet blir bedre og bedre hver gang jeg sier det. Men hvor skal trykket være... Jeg legger liksom trykket på siste stavelse, så det blir omtrent som Gø - lin, med litt lang i- lyd...
Synes forresten Gørild er et nydelig navn, kjenner ei nydelig jente som heter det! Gyrid er og noe som ligner, og dette er også et kjempepent navn...(etter min mening da...)
Sosiale Bokmerker